۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
 تخصیص ارز ترجیهی در نیمه دوم سال در گرو درخواست دولت و مجوز مجلس
نایب رییس مجلس تاکید کرد

تخصیص ارز ترجیهی در نیمه دوم سال در گرو درخواست دولت و مجوز مجلس

نیکزاد، نایب رییس قوه مقننه تخصیص ارز ترجیهی در نیمه دوم سال برای تامین کالاهای اساسی را در گرو درخواست دولت و مجوز مجلس عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین، در تشریح دیدار نمایندگان با وزیر جدید جهاد کشاورزی و بررسی دغدغه منتخبان ملت در خصوص تامین کالاهای اساسی، گفت: بر این اساس از آقای ساداتی نژاد دعوت شد و در خصوص تامین کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، مرغ، گوشت و سایر کالاها که باید ذخیره استراتژیک داشته باشد و همچنین تمهیدات شب عید اندیشیده بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه در گمرکات دپو شده در حال ترخیص است و تمهیدات خوبی اندیشیده شده تا در شب عید با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: واقعیت این است وقتی دولت را تحویل گرفتند وضعیت خوبی نداشتیم لذا مجلس شورای اسلامی خصوصا ساداتی نژاد به صورت جدی وارد شدند. اکنون وضعیت ذخیره استراتژیک خوب است و تا پایان سال در تامین کالاهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت.

نیکزاد در خصوص تخصیص ارز ترجیهی به کالاهای اساسی در نیمه دوم سال، گفت: اواخر سال گذشته زمانی که قانون مصوب میشد نظر کارشناسی مجلس حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود اما دولت معتقد بود تورم غیر قابل کنترل رخ می دهد؛ هر چند مشاهده شد اتفاقاتی افتاد و نتوانستند کنترل کنند. قانون مهلت تخصیص را تا آخر شهریور مشخص کرده و دولت برای نیمه دوم سال این ارز را ندارد.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون موعد رسیدگی به این امر رسیده و دولت باید جمع بندی کند تا نتیجه به صحن مجلس بیاید و مجوز لازم برای تخصیص ارز ترجیهی در راستای تامین کالاهای اساسی اخذ شود.

وی ادامه داد: دولت قبلی بالای ۸ میلیارد دلار ارز خرج کرده و کسری آن نیز در حال محاسبه است؛ مجلس قطعا دست دولت را می گیرد تا مردم در تامین کالاهای اساسی به مشکل بر نخورند و نمایندگان نیز به این موضوع توجه جدی دارند.

نایب رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: درحال حاضر قانون این موضوع را مصوب نکرده لذا دولت باید برای اضافه بر آنچه قبلا مصوب شده مجوز دریافت کند؛ امیدوارم دولت سریعا پیشنهاد دهد و همکاران با درک واقعیت قضیه و اینکه تامین این کالاها برای مردم مهم است به آن بپردازند.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha