۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
میزان کالای رسوب شده در گمرکات کشور مشخص نیست
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

میزان کالای رسوب شده در گمرکات کشور مشخص نیست

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: افرادی که متولی کار هستند نسبت به اینکه چه کالاهایی وارد یا خارج شده و چه کالاهایی در انبارها وجود دارد پاسخی ندارند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر درباره کالاهای رسوب شده در گمرک کشور افزود: افرادی که متولی این کار هستند نسبت به اینکه چه کالاهایی وارد شده یا خارج شده و همچنین چه کالاهایی در انبارها وجود دارد هیچ گونه پاسخی ندارند یعنی یک سامانه‌ای که در آنجا ثبت شده باشد وجود ندارد هیچ کس در این عالم نمی‌داند چه میزان کالا در گمرک رسوب شده است.

وی ادامه داد: باید سامانه‌ای داشته باشیم که نشان دهد چه کالایی وارد و چه کالایی خارج می‌شود؛ ما باید مسئولیت کالا از زمانی که ثبت سفارش می‌شود تا زمانیکه این کالا وارد کشور می‌شود و در انبار می‌ماند و چه مسیر را طی می‌کند و در نهایت مصرف کننده که این کالاها به دست آن‌ها می‌رسد را باید تعقیب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر گفت: متاسفانه علیرغم اینکه دنیا این تجربه را دارد و ما در این موضوع مصوبات قانونی داریم، ولی کسی پاسخگو نیست.
وی افزود: مهمترین مسئله در این موضوع تعارض منافع است و عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها که بخشی از آن خواسته یا ناخواسته است در این موضوع منجر چنین اتفاق‌هایی شده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: در این موضوع ما زمینه سازی کردیم یعنی اعلام کردیم مثلاً سازمان بنادر، گمرک وانبارها مستقل هستند و بعد از اینکه کالا از گمرک خارج می‌شود دیگر قابل رصد نیست که این عدم نظارت و سامانه در این موضوع منجر به بروز چنین شرایطی شده است.

وی افزود: یکی از مسائل اساسی هم اخذ مجوزهای متعدد در این موضوع است که با رسوب کالا مرتبط است.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha