۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
تابستان خنک برای ثبهساز؛ سودسازی با فروش ملک ارزشمند در تهران
بازار بررسی می‌کند؛

تابستان خنک برای ثبهساز؛ سودسازی با فروش ملک ارزشمند در تهران

شرکت بهساز کاشانه تهران در دو ماه ابتدای فصل تابستان وضعیت مناسبتری نسبت به کل فصل بهار داشته است به گونه که در مرداد ماه توانسته ۵۸ میلیارد تومان فروش داشته باشد.

بازار؛ گروه بورس: آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکت بهساز کاشانه تهران که مربوط به مرداد ماه سال جاری است نشان می‌دهد این شرکت توانسته نزدیک ۵۸ میلیارد تومان فروش داشته باشد که بازار در خبری در این باره این فروش را قبلا بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش،  شرکت عمرانی بهساز کاشانه تهران از محل فروش ۱۱ هزار ۶۷۰ متر پروژه  در ماه گذشته با مبلغ تمام شده ۳۱ میلیارد تومان، توانسته ۵۸ میلیارد تومان را به دست آورد، این در حالی است که در مرداد ماه این شرکت تنها ۲۸ متر زمین به مبلغ نزدیک یک میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان فروخته است.

این شرکت در دو ماه ابتدای فصل تابستان وضعیت مناسبتری نسبت به کل فصل بهار داشته بنابراین، اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها و نوسانات قیمتی در مواد اولیه ساخت و ساز ممکن است نوساناتی در قیمت تمام شده پروژه‌ها این شرکت به وجود بیایید

مکان بیشتر پروژه‌ها این شرکت در تهران  و تعدادی دیگر هم در شهرهای اسلامشهر، شهریار، محمود آباد، رشت و اردبیل با کاربری مسکونی، اداری_ تجاری است.

گزارش ماهانه خرداد ماه شرکت بسیار مطلوب است به گونه‌ای که توانسته از فروش ۴هزار ۵۲۲ متر از پروژه‌های در دست ساخت، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد به دست بیاورد.

برای این شرکت بهای تمام شده ۲۸ متر فروشی که در تیر ماه داشته  حدود ۳۰۰ میلیون تومان بوده که نرخ فروش هر متر در مجموع(مجموع پروژه‌های که در تیر ماه به فروش رسیده است) ۲۰۰ میلیون تومان بوده،  به عنوان مثال، نرخ فروش هر متر پروژه در خیابان لادن تهران نزدیک ۷۴ میلیون تومان است، این در حالی است که بهای تمام شده هر متر این پروژه حدود ۱۲ میلیون تومان در تیر ماه سال جاری بوده است.

بهای تمام شده ۵۳ متر پروژه لادن تهران در مرداد ماه نزدیک ۶۰ میلیون تومان شده، این در حالی است که برای ۵ متر در تیر ماه حدود ۴۰ میلیون تومان بها پرداخت کردند که این نشان از کاهش شدید هزینه‌ها در طول یک ماه است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۵۰ هزار ۶۱۲ متر از مجموع پروژه‌های این شرکت به اتمام رسیده که بهای تمام شده آن برای این شرکت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و این میزان متراژ را ۲۵۰ میلیارد تومان مبلغ گذاری کرده، این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه برای ۳۸ هزار و ۹۴۲ متر با نرخ فروش ۳۰۰ میلیون تومان، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مبلغ فروش در جدول خود درج کرده است، که دلیل آن را می‌توان در تغییر پروژه‌ها و به اتمام رسیدن برخی از آن‌ها در طول یک ماه دانست.

این شرکت در دو ماه ابتدای فصل تابستان وضعیت مناسبتری نسبت به کل فصل بهار داشته بنابراین، اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها و نوسانات قیمتی در مواد اولیه ساخت و ساز ممکن است نوساناتی در قیمت تمام شده پروژه‌ها این شرکت به وجود بیایید.

بر اساس گزارش صورت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند که نسبت به مشابه همین دوره ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد، این در صورتی است که هزینه‌های تمام شده برای این شرکت تنها ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. با این حساب شرکت بهساز کاشانه تهران از هر ریال فروش ۷۱ درصد سود کسب کرده است. درصد این سود برای همین دوره مالی در سال گذشته ۶۸ درصد بوده بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت وضعیت مناسبتری نسبت به سال گذشته داشته است.

نسبت سود عملیاتی این شرکت که نشان تاثیر فروش در سود عملیاتی ۰.۶۶ ریال است، یعنی هر این شرکت به ازاری هر ریال ۰.۶۶ ریال سود دارد.

شرکت بهسازان کاشانه تهران توانسته در شش ماهه منتهی به خرداد ماه ۹۲ میلیارد تومان سود خالص کسب کند که نسبت به مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد کرده است.

این شرکت در برخی از پروژه دارای سهم مالکیت است و در برخی دیگر به عنوان پیمانکار پروژه عمل می‌کند. بر اساس گزارش فعالیتی که این شرکت برای ماه مرداد ماه منتشر کرده از ۲۸ پروژه در دست اقدام ۱۲ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و ۶ پروژه هنوز پیشرفتی حالصل نشده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha