۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
فرزین یا حسین زاده؛ کدام به بانک ها فرمان می دهند؟
گزینه های احتمالی رئیس کل جدید بانک مرکزی را بشناسید

فرزین یا حسین زاده؛ کدام به بانک ها فرمان می دهند؟

گمانه زنی ها حکایت از انتخاب یکی از گزینه های مورد نظر از بین محمد طالبی، محمدحسن حسین زاده بحرینی و محمد رضا فرزین برای سکانداری احتمالی رئیس کل جدید بانک مرکزی در دولت سیزدهم  دارد.

به گزارش بازار، اعضای کابینه دولت سیزدهم با انتخابت وزیران و روسای سازمانهای دولتی در حال تکمیل شدن است اما هنوز تکلیف انتخاب برخی از مدیران سازمانهای مهم و جایگاهی چون بانک مرکزی مشخص نشده است.

البته اخیرا سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصادی و دارایی درباره انتخاب افراد مدنظر برای تصدی ریاست بانک مرکزی اعلام کرد؛ به زودی رئیس کل بانک مرکزی مشخص و به هیات دولت معرفی می شود.

طی هفته های گذشته صحبت از انتخاب احتمالی علی صالح آبادی مدیرعامل فعلی بانک توسعه تعاون برای سکانداری بانک مرکزی در محافل سیاسی و اقتصادی مطرح می شد اما آنگونه که مشخص است در انتخاب وی تجدید نظر شده و گویا صالح‌آبادی از گردونه انتخاب برای ریاست بانک مرکزی خارج شده است. زیرا وی را بیش از آن که  بانکی بدانند ، بیشتر متخصص حوزه  بازار سرمایه می دانند.

یک مقام آگاه در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره انتخاب احتمالی رئیس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم گفت: هر چند هنوز به طور قطع مشخص نیست چه کسی کلید دار ساختمان شیشه‌ای معروف میرداماد می‌شود اما گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که  از بین  ۳ گزینه محمد طالبی، محمدحسن بحرینی و محمد رضا فرزین یکی از آنها برای سکانداری احتمالی رئیس کل جدید بانک مرکزی در دولت سیزدهم تعیین شود.

محمد طالبی، دبیرکل فعلی بانک مرکزی از سال ۱۳۹۷ تاکنون، محمد رضا فرزین، مدیرعامل بانک کارآفرین و محمدحسین حسین زاده بحرینی طراح طرح بانکداری اسلامی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی هستند که به عنوان  گزینه های احتمالی برای تصدی پست  ریاست بانک مرکزی مد نظر هستند.

به گفته این مقام آگاه محمد طالبی به دلیل سوابق مدیریت اجرایی متعدد درعرصه پولی و نظام بانکی همچنین برخورداری وی از پست مدیر کلی فعلی بانک مرکزی شانس بیشتری برای انتخاب به عنوان رئیس کلی بانک مرکزی جدید در دولت سیزدهم را دارد اما فرزین نیز با توجه به  سوابقش شانس زیادی برای کسب این سمت دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha