۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
طرح تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه کشور بررسی شد
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

طرح تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه کشور بررسی شد

طرح اصلاح ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و یا همان تمدید یک ساله این برنامه در نشست امروز با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: طرح اصلاح ماده ۱۲۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و یا همان تمدید یک ساله این برنامه در نشست امروز با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد، این طرح طی هفته آینده با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه بیشتر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا در صورت لزوم دولت برای تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه کشور لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کند.

مفتح ضمن اشاره به بررسی لایحه اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در جلسه امروز اظهار کرد: این لایحه نیز با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد و به منظور بررسی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر این لایحه به کمیته برنامه‌ریزی، آمایش و آمار ارسال شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: همچنین طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور که به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به عنوان کمیسیون فرعی ارسال شده بود، امروز با حضور مسئولان وزارتخانه‌های نیرو و نفت بررسی شد. کمیسیون انرژی مجلس با توجه به مشکلات قطعی برق در کشور گزارشی را به صحن علنی ارائه کرد و سپس به منظور اجرای آیین نامه داخلی مجلس مبنی براینکه بعد از ارائه گزارش باید اقدام مقتضی صورت بگیرد،   این طرح را تدوین کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: به موجب طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور حل مشکلات صنعت برق در قالب برداشت از صندوق توسعه ملی و کمک وزارت نفت با پرداخت گاز به نیروگاه‌ها و سایر تسهیلات دیده شده بود که بعد از بررسی به دلیل گستردگی محتوای آن مقرر شد، کمیته مربوطه بررسی کرده و گزارش آن را به صحن کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کندتا تصمیم مقتضی گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در نشست امروز با توجه به پایان قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تدوین برنامه پنجساله هفتم مقرر شد، کمیته‌ای در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشکیل شود تا ضمن بررسی میزان اجرای مواد برنامه ششم، نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کرده تا بتوان در تدوین و بررسی برنامه پنجساله هفتم موفق‌تر عمل کرد.

مفتح بیان کرد: اعضای هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی در اجرای ذیل ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی نیز در نشست امروز مشخص شدند و قرار شد، هفته آینده انتخابات هیئت رئیسه این کمیته برگزار شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha