۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
تدوین برنامه‌ای برای رفع مشکلات قطع برق
وزیر نیرو:

تدوین برنامه‌ای برای رفع مشکلات قطع برق

وزیر نیرو گفت: برنامه‌ای تدوین شده در خصوص رفع مشکلات قطع برق و خشکسالی به کمیسیون انرژی مجلس ارائه شد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان درباره نشست مشترک امروز خود با اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت خانه در حوزه‌های برق، فاضلاب و آب در این نشست توضیحاتی به نمایندگان داده شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: برنامه‌هایی درباره رفع مشکلاتی که در اثر قطع برق در چند ماه گذشته رخ داده بود و مسائلی که درباره آب و خشکسالی و دغدغه‌های که در این زمینه وجود دارد، تدوین شده است که تقدیم کمیسیون انرژی کردیم.

وی افزود: سعی خواهیم کرد با اصلاح برخی پروژه‌ها نکته نظرات مجلس به شکل مطلوب عملیاتی شود.

حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم در تشریح تصمیمات امروز جلسه مشترک کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نیرو گفت: بحث‌های کلی در این جلسه مطرح شد و یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد درباره اصلاح ساختار وزارت نیرو در حوزه آب و برق و بحث دیگر بحث استفاده از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق بود.

نماینده اندیمشک در مجلس تصریح کرد: طبق قانون صنایع مکلف به احداث نیروگاه برای تامین برق خود هستند که درباره این موضوع نیز بحث و تبادل نظر شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه درباره بحث صادرات و قیمت گذاری برق و نگرانی سرمایه گذاران در این زمینه نیز بحث‌های انجام شد، اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و استفاده از بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از تلفات برق از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

حسنوند ادامه داد: قرار شد کمیته مشترکی بین وزارت نیرو و کمیسیون انرژی برای استفاده از ظرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه شکل بگیرد تا بتوانیم در بودجه سال آینده وزارت نیرو را پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است و باید در برنامه‌های بلند مدت و کوتاه این نگرانی‌ها را بر طرف کنیم، گفت: طبق توافقات انجام شده، مقرر شد وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه میان مدت که چند ساله خواهد بود، به مجلس ارائه کند.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha