۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
دولت سیزدهم را سکوی پرتاب تعاون می‌کنیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت سیزدهم را سکوی پرتاب تعاون می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر مبارزه با فساد با توسعه تعاونی‌ها گفت: دولت سیزدهم را سکوی پرتاب تعاون می‌کنیم و محور کارهای اساسی مانند مقررات زدایی هم توسعه تعاونی‌هاست.

به گزارش بازار، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر و ملی و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور گفت: چه در بخش تولید و چه در موضوع خدمات تعاونی مبنی عقلی دارد و تعاون در کشور ما صاحب مبنای قانونی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مردمی بودن، عدالت بنیان، دانش بنیان، درون زا و برون گرا بودن پنج رکن تعاون است و تعاونی همان مردمی بودن در قالب فعالیت‌ها عادلانه و تعاونی نماد درون زا بودن اقتصاد محسوب می‌شود.

عبدالملکی گفت: دو مولفه دانش بنیان بودن و برون گرا بودن و نوآوری هم اگر اضافه شود، بهره‌وری به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

وی افزود: اصل فعالیت‌های اقتصادی در هر بخش باید تعاونی باشد و محور را باید تعاون قرار دهیم اگر این اتفاق رخ نداد به سراغ بخش خصوصی و دولتی برویم اگر این رویکرد را داشته باشیم قطعا به اهدافی مدنظر مانند سهم ۲۵ درصدی تعاون می‌رسیم؛ قالب اصلی در کارهای دانش‌بنیان باید تعاونی باشد اگر این اتفاق افتاد حمایت‌های ویژه دولتی در قالب تعاون قرار می‌گیرد و در دولت سیزدهم این کار را رقم می‌زنیم.

عبدالملکی گفت: محور کارهای اساسی مانند مقررات زدایی هم تعاونی است و باید ببینیم کدام مقررات مانع تعاون است؛ دولت سیزدهم را سکوی پرتاب تعاون می‌کنیم تا بخش تعاون را از مظلومیت در بیاوریم ما از فرصت ادغام وزارت‌خانه‌ها به نفع تعاون استفاده نکردیم.

وزیر تعاون افزود: بخش کار و رفاه اجتماعی می‌توانست با هماهنگی به تعاون کمک کند در این دولت از ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت بخش تعاون استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha