۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
تعاونی‌ها جایگزین افراد خاص در واگذاری طرح‌های عمرانی شوند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تعاونی‌ها جایگزین افراد خاص در واگذاری طرح‌های عمرانی شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بخش اعظمی از طرح‌های عمرانی به صورت رانتی به افراد خاص واگذار می‌شود در حالیکه این طرح‌ها را می‌توان در قالب تعاونی به جوانان واگذار کرد.

به گزارش بازار، حسن محمدیاری افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت تعاونی‌ها برای افزایش اشتغالزایی استفاده کنیم، اما تاکنون به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نشده است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس درخواست شغل را بیشترین دغدغه نمایندگان در مراجعات مردمی برشمرد و گفت: تعاونی‌ها می‌تواند در اشتغالزایی موثر باشند.

وی با تاکید براینکه ما برای حمایت از تعاونی‌ها قانون کم نداریم، افزود:، اما تاکنون قوانین حمایت و توسعه تعاونی‌ها بخوبی اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: اگر بخواهیم اشتغال را سر وسامان دهیم باید حمایت کنیم که همه وزراتخانه‌ها طرح‌های عمرانی خود را، همچون شرکت‌های دانش بنیان با ترک تشریفات به تعاونی‌ها واگذار کنند، اما با وجود قانون لازم در این خصوص، تا کنون هیچ طرح عمرانی بدون ترک تشریفات به تعاونی‌ها واگذار نشده است.

محمدیاری با تاکید براینکه در حوزه تعاونی‌ها قوانین خوبی تدوین و تصویب شده، اما اجرایی نشده است، گفت: افزایش نظارت بر قوانین در دستور کار نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته و اگر تخلفی باشد باید حتما به مراجع ذیصلاح ارجاع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: قانونگذار درحوزه نظارت، قوانین خوبی همچون معرفی دستگاه‌های متخلف به دستگاه قضایی پیش بینی کرده که باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر قانون رسمی شدن ایثارگران را نهادها و وزرات خانه‌ها زیادی اجرایی نمی‌کند، که می‌تواینم به قوه قضائیه ارجاع دهیم ضمن اینکه به دنبال اجرای این موضوع در بخش تعاونی‌ها نیز هستیم.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha