۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
ثبات قیمت در بازار آهن

ثبات قیمت در بازار آهن

روز گذشته نرخ ارز به کانال ۲۷ هزار و ۱۵۰ تومان رسید و همچنان ریز نوساناتی در دلار مشاهده شد در بازار آهن نیز خبرها حاکی از ثبات قیمت و کاهش جزئی در برخی از مبادی فروش است.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز گذشته نرخ ارز به کانال ۲۷ هزار  و ۱۵۰ تومان رسید و همچنان ریز نوساناتی در دلار مشاهده شد در بازار آهن نیز خبرها حاکی از ثبات قیمت و کاهش جزئی در برخی از مبادی فروش است. نرخ ارز در هرات به ۲۶ هزار و ۸۶۰ تومان رسیده است، بر اساس شواهد بازار ارز به علت ایجاد خوش بینی به مذاکرات وین و بازگشایی مجدد صرافی های هرات واکنش مثبت نشان داد ه است البته همچنان نمی توانیم به این روند کاهشی امیدوار باشیم.

از دگر سو سازمان برنامه و بودجه اعلام داشت که متمم بودجه ارائه نخواهد شد و در حال حاضر بودجه فعلی قابل اجراست، برخی از فعالان اقتصادی معتقدند که نسبتا شرایط تحریم ها در حال بهبود است و روند واردات کالاهای اساسی نیز بهبود یافته است و بر اساس برخی خبرها ایران هشت میلیارد دلار کالای اساسی خریداری کرده است. شایان ذکر است قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی همچنان در حال کاهش است، اگرچه قیمت محصولات فولادی به علت کاهش تولیدات چین کاهش نیافته اما بالاخره قیمت سنگ آهن اثر خود را بر بازار خواهد گذاشت.

در حال حاضر مهمترین متغیر بازار در شرایط رکودی و یخ زدگی تقاضا نرخ ارز می باشد که در شرایط کنونی پیش بینی روند آن کار ساده ای نیست، در بورس اوراق بهادار نیز معامله گران خبره و با تجربه هم در شرایط کنونی پیش بینی چندانی از آینده نرخ ارز ندارند و گویا با نوسانات و بالا و پایین شدن نرخ ارز شاخص بورس نیز نوسان می کند.

با بررسی روزانه قیمت آهن در روز گذشته مشاهده گردید قیمت میلگرد در اکثر شرکت ها ثابت بود و تعداد قابل توجهی  از شرکت ها کاهش ۵۰ الی ۵۰۰ تومانی را اعلام کردند. میلگرد ذوب آهن اصفهان در روز گذشته کاهشی حدود ۵۰ الی ۱۰۰ تومان را اعلام داشت. کف قیمتی میلگرد در روز گذشته ۱۶ هزار و ۵۵۰ تومان بود و سقف قیمتی میلگرد روی  ۱۷ هزار و ۴۲۵ تومان متعلق به شرکت راد همدان بود. در بازار نبشی و ناودانی نیز اکثر شرکت ها ثبات قیمتی داشتند و از جمله ی این شرکت ها ناب تبریز ثبات قیمتی را اعلام داشت. فقط دوشرکت کاهش ۱۰۰ و ۳۰۰ تومانی قیمت نبشی و قیمت ناودانی را اعمال کردند.

کد خبر: ۱۰۶٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha