۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
افزایش قیمت برق به دلیل افزایش مصرف است
مدیریت کل امور مشترکین توانیر:

افزایش قیمت برق به دلیل افزایش مصرف است

بالا رفتن هزینه برق به دلیل افزایش مصرف در ماه‌های گرم سال است، متوسط مصرف ۸۶ درصد مردم حدود ۲۵۰ کیلووات ساعت است و قبض برق آنها حدود ۴۵ هزار تومان در دوماه می شود.

به گزارش بازار، عبدالامیر یاقوتی، مدیریت کل امور مشترکین توانیر گفت: تغییرات قیمتی در اردیبهشت ماه اعلام شده و پس از آن تغییری نبوده و بالا رفتن هزینه برق به دلیل افزایش مصرف در ماه های گرم سال است.

وی با بیان اینکه تعرفه های قیمت نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته افزود: به مشترکین خانگی پر مصرف علاوه بر ۷ درصد ۱۶ درصد دیگر اضافه شده است.

مدیریت کل امور مشترکین توانیر در رادیو گفت و گو اظهار کرد: مشترکین بالای الگوی مصرف حدود ۱۴ درصد افراد جامعه هستند که ۱۲ درصد آنها تا ۲ برابر الگوی مصرف و ۲ درصد نیز بیش از ۲ برابر الگوی مصرف برق مصرف می کنند و این مشترکین ۲ درصدی تغییرات محسوس تری را روی قیمت برق خود می بینند.

یاقوتی ضمن اشاره به نرخ تصاعدی برق خاطرنشان کرد: مشترکینی که در سال گذشته همین موقع میزان مصرف مساوی با امسال دارند اما هزینه بیشتری را پرداخت می کنند به دلیل افزایش تعرفه های سالانه است و تغییرات مصرفی روی قیمت تاثیرگذار است.

وی هدف پله های مصرف را حمایت از کم مصرف ها دانست و گفت: تعرفه ها به گونه ای است که در پله های پایین هزینه کم است و هر چه به پله های بالاتر می رویم هزینه به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

یاقوتی اظهار کرد: بیش از ۸۶ درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت می کنند و متوسط مصرف این ۸۶ درصد حدود ۲۵۰ کیلووات ساعت است و قبض برق آنها حدود ۴۵ هزار تومان در دوماه می شود و همچنین متوسط قبض برق در کشور حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان در طول دو ماه است.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha