۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
ضرورت پرداخت یارانه به گندمکاران در صورت رشد تورم
نماینده مردم ساری در مجلس مطرح کرد

ضرورت پرداخت یارانه به گندمکاران در صورت رشد تورم

قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری بر اساس هزینه و سود منطقی کشاورزان تعیین شده و با توجه به نرخ ۵ هزار تومانی این محصول در سال زراعی گذشته شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی کیاپی عضو ناظر در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، در خصوص تعیین نرخ ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم، گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری بر اساس هزینه و سود منطقی کشاورزان تعیین شده و با توجه به نرخ ۵ هزار تومانی این محصول در سال زراعی گذشته شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم مبنای کارشناسی دارد اما در کنار آن باید برخی موارد دیگر از جمله تورم و قیمت نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان کنترل شود، ادامه داد: گندم محصولی استراتژیک است و باید کشاورزان مجاب به کشت این محصول شود و دولت باید با روش‌های موجود کشاورزان را به سمت کشت گندم هدایت کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر کشت گندم برای کشاورزان سود منطقی را به همراه نداشته باشد به سمت کشت محصولات سودآورتر دیگر حرکت می‌کنند، عنوان کرد: خودکفایی در زمینه کشت گندم امنیت غذایی را به همراه دارد. با توجه به کاهش میزان تولید به واسطه کاهش بارندگی و تعیین دیر هنگام قیمت منطقی گندم مجبور به واردات گندم برای تامین نیاز داخلی هستیم.

تخصیص احتمالی یارانه به کشاورزان گندم کار در صورت رشد تورم
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با توجه به وضعیت فعلی در حال حاضر قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومانی مناسب است، گفت: در صورت رشد تورم و افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و این احتمال وجود دارد که یارانه‌هایی به تولیدکنندگان پرداخت شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha