۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
باید منابع کشور بر اساس ویژگی های هر استان تقسیم شود
رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس:

باید منابع کشور بر اساس ویژگی های هر استان تقسیم شود

از دولت فعلی انتظار داریم اسناد آمایش سرزمینی را که در اواخر دولت دوازدهم تصویب شد را مورد بازنگری قرار داده و در صورت لزوم اصلاحات لازم را اعمال کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ ملت، محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: در فراکسیون توسعه متوازن پیگیر رفع نابرابری های منطقه ای کشور و تبعیض موجود هستیم و دیدگاه ما مبتنی بر اسناد طرح آمایش سرزمین است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طبق تحقیقات انجام شده هر استان دارای مزیت و ویژگی خاص خود می باشد افزود: در برخی استان ها کشاورزی و در برخی دیگر معادن رونق دارد و برخی دیگر باید متمرکز بر بحث گردشگری باشند به همین دلیل انتظار می رود مسئولین کشوری بر اساس همین مزیت ها به استان ها توجه کنند و امکانات و منابع را تقسیم کنند.

وی افزود: دولت ها موظف بوده اند از سال ۱۳۸۳ اسناد آمایش سرزمین را تهیه و مصوب کرده و مبنای توسعه کشور قرار دهند اما به علت کوتاهی دولت ها شاهد توسعه نا متوازن در کشور هستیم موجب نارضایتی مردم شده است.

خدابخشی اضافه کرد: مردم حق دارند به دلیل این تصمیات غیر کارشناسی گلایه کنند لذا از دولت فعلی انتظار داریم اسناد آمایش سرزمینی را که در اواخر دولت دوازدهم تصویب شد را مورد بازنگری قرار داده و بر همین مبنا و اصلاحلات لازم را اعمال کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه در  پروژه های آبی اجرا شده در کشور حق و حقوق مردم منطقه رعایت نشده است، گفت: مردم ناراضی و در این خصوص گلایه دارند اما به آن توجه نشده است؛ چگونه  است یک پروژه انتقال آب را دولت با میلیاردها تومان اجرا می کند اما برای مناطق اطراف همین مسیر اعلام میکند، منابع لازم برای آب رسانی ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین باید وضعیت استان های مختلف کشور بررسی و تحلیل شود و این وضعیت بر اساس اسناد آمایش ابلاغ شده بازنگری انجام شود.

وی افزود: طبق صحبتی که با وزیر کشاورزی داشتیم اعلام شد الگوی کشت کشور آماده است اما برای اجرای آن نیازمند عزم و اراده ملی هستیم زیرا ممکن است تغییر الگوی کشت برای کشاورز صرفه اقتثصادی نداشته باشد ولی اگر ما بتوانیم زیان کشاورز را جبران کنیم قطعا کشاورز از الگوی کشت جدید استقبال خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha