۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
نبود اطلاعات کامل از حوزه سرمایه‌گذاری مشکل عمده سرمایه گذاران در اردبیل
معاون استاندار اردبیل مطرح کرد؛

نبود اطلاعات کامل از حوزه سرمایه‌گذاری مشکل عمده سرمایه گذاران در اردبیل

اردبیل- عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: یکی از مشکلاتی که بر سر سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، ارائه نشدن اطلاعات کامل و جامع از حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و زیرشاخه‌های مختلف است.

ارژنگ عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه با هدف روان‌سازی کار سرمایه‌گذاری در اردبیل سامانه اطلس سرمایه‌گذاری در دسترس علاقمندان به ویژه کارآفرینان حوزه‌های صنعتی و کشاورزی قرار گرفت اظهار کرد:‌ در قالب سامانه اطلس سرمایه‌گذاری کلیه اطلاعات مربوط به این حوزه اعم از بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در اختیار کارآفرینان و سرمایه‌گذاران واقعی قرار می‌گیرد تا آنها به راحتی بتوانند اطلاعات کافی در این حوزه‌ها کسب کنند.

وی به ظرفیت‌های عظیم سرمایه‌گذاری در استان با تنوع شهرک‌ها و نواحی صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی و تهیه سایر زیرساخت‌ها تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه کارآفرینان غیربومی با مراجعه به این سامانه می‌توانند اطلاعات کاملی را از طرح‌های سرمایه‌گذاری با مکان‌یابی مناسب، شناخت حرایم و همچنین تأمین و تدارک زیرساخت‌ها به دست آورده و اقدامات مطلوبی را در مسیر سرمایه‌گذاری انجام دهند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: یکی از مشکلاتی که بر سر سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد، ارائه نشدن اطلاعات کامل و جامع از حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌ها و زیرشاخه‌های مختلف است که در این سامانه جامع سعی شده این نقص رفع و اطلاعات جامعی از تمامی امکانات و شرایط موجود حتی فعالیت واحدهای مشابه به سرمایه‌گذار ارائه شود تا تصمیم‌گیری در این زمینه به سهولت به سرانجام برسد.

عزیزی افزود: البته در استان‌های کمتر توسعه‌ یافته‌ای نظیر اردبیل بهتر است متولیان امر با در نظر گرفتن مشوق‌های تولید، صادرات و حمایت‌های بیمه‌ای، مالیاتی و بانکی شرایط سهلی را فراهم کنند تا سرمایه‌گذاری رونق گرفته و کارآفرینان و فعالان اقتصادی بتوانند با انگیزه بیشتر در این مسیر گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با همکاری دستگاه‌های اجرایی در کمتر از ۴۸ ساعت صدور مجوزهای قانونی برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان انجام شده و در کنار آن بانک‌های عامل نیز با ارائه بسته‌های حمایت و پشتیبانی‌های لازم در تلاش هستند تا سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف با انگیزه بیشتری ورود پیدا کرده و کارها را به پیش ببرند.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha