۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴
گردشگری مازندران در مسیر اکو| گردشگری با جیب خالی جهانی نمی‌شود
بازار گزارش می‌دهد؛

گردشگری مازندران در مسیر اکو| گردشگری با جیب خالی جهانی نمی‌شود

ساری- یک سال دیگر تا قرارگرفتن گردشگری مازندران روی میز اکو باقی مانده و باید زیرساخت های مناسب برای میزبانی را فراهم کرد چرا که گردشگری با جیب خالی جهانی نمی شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: شانس با ساری یار بود که از بین شهرهای مختلف کشور، میزبان رویداد ۲۰۲۲ تعیین و پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تعیین شد. با آنکه میزبانی مازندران و ساری برای رویداد ساری ۲۰۲۲ سال قبل ابلاغ و اعلام شده است، اما کرونا برخی از فرصت‌ها و پیش همایش‌ها را برای میزبانی از این رویداد جهانی از بین برد و جیب استان برای چنین رویدادی فعلاً خالی است.

یکسال دیگر تا میزبانی باقی است و مازندران باید هرچه آنچه در سبد گردشگری دارد روی میز اکو قرار دهد و بتواند از فرصت میزبانی برای ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف بهره گیری کند.

ساری ۲۰۲۲ برگ برنده مازندران برای جهانی شدن است
حسن جعفری فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه مازندران قابلیت‌های زیادی دارد و می‌تواند با اتکای به آن در بازار جهانی گردشگری ورود پیدا کند، افزود: ساری ۲۰۲۲ کارت و برگ برنده‌ای برای استان جهت ورود به صنعت جهانی گردشگری است.

وی با عنوان اینکه کشورهای اکو با داشتن جمعیت ۵۰۰ میلیونی و ظرفیت ۸۵۰ میلیارد دلاری تجارت، بازار خوبی برای تبادلات محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: وجود این قابلیت‌ها، انگیزه و مشوق خوبی برای ورود به چرخه گردشگری جهانی است.

گردشگری مازندران در مسیر اکو| گردشگری با جیب خالی جهانی نمی‌شود

جعفری با اظهار اینکه ساری در سال آینده پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو محسوب می‌شود، گفت: جاذبه‌های فرهنگی، بومی و محلی استان قابلیت مهمی برای جذب گردشگر جهانی است و باید این ظرفیت‌ها در سبد گردشگری اکو معرفی و گنجانده شود.

وی با بیان اینکه هریک از مناطق مازندران دارای جاذبه‌های فرهنگی، بومی، تاریخی، صنایع دستی، میراث فرهنگی متنوعی است، اظهار داشت: باید این قابلیت‌های گردشگرپسند را به کشورهای اکو معرفی کنیم تا از دروازه اکو به گردشگری جهان نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه رویداد ساری ۲۰۲۲ تریبون ها و کمپین‌های مختلفی را ایجاد می‌کند و باید از آن استفاده کنیم، گفت: باید اقامتگاه و تفرجگاه‌های مناسب برای رویداد طراحی و ایجاد کنیم.

با آنکه یکسال تا رویداد ساری ۲۰۲۲ زمان باقی مانده اما در داخل استان و یا شهر ساری، فضاسازی مناسبی برای این رویداد جهانی نشده و بسیاری از مردم نیز با آن ناآشنا هستند.

کرونا پیش رویدادهای ۲۰۲۲ را لغو کرد
علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از اتفاقات مهم در حوزه گردشگری استان را در سال ۲۰۲۲ پایتخت گردشگری بودن کشورهای عضو اکو بیان کرد و گفت: ظرفیت تجاری این کشورهای بسیار بالا است و هدف رویداد این بوده که در میز گردشگری جهان قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه مازندران قابلیت‌های زیادی در حوزه‌های گردشگری دارد، گفت: باید از ظرفیت‌های رویداد برای معرفی قابلیت‌های مازندران به کشورهای عضو حوزه اکو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از پیش برنامه‌های رویداد ساری ۲۰۲۲ به دلیل شیوع کرونا لغو شده است، گفت: این رویدادها باید در حوزه‌های مختلف انجام می‌شد ولی متأسفانه لغو شده است.

ماهفروزی با اشاره به تشکیل دبیرخانه ساری ۲۰۲۲ یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته خوشبختانه توانستیم ظرفیت‌های مازندران به کشورهای حوزه از جمله قفقاز و روسیه خوب معرفی کنیم.

دبیر اجرایی رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ با اظهار اینکه مازندران یکسال آینده میزبان گردشگری کشورهای عضو اکو است، گفت: باید زیرساخت‌های مناسب برای میزبانی از این رویداد و معرفی توانمندی‌ها را فراهم کنیم.

گردشگری مازندران در مسیر اکو| گردشگری با جیب خالی جهانی نمی‌شود

وی ادامه داد: رویداد ساری ۲۰۲۲ می‌تواند سبب تحول در حوزه‌های مختلف استان مازندران شود زیرا این رویداد بین المللی بوده و دولت نیز باید اعتبارات لازم را برای آن تخصیص دهد.

ساری ۲۰۲۲ نیازمند اعتبارات ویژه است
همچنین مهران حسنی معاون میراث فرهنگی مازندران با اشاره به برنامه ریزی ها برای میزبانی از رویداد ساری ۲۰۲۲ گفت: بوستانی به نام اکو در منطقه صفرآباد نامگذاری شده است.

وی با اظهار اینکه مازندران سال آینده میزبان گردشگری ۹ کشور اکو است، خواستار فراهم کردن شرایط و زیرساخت‌ها برای این رویداد جهانی شد.

وی با بیان اینکه رویداد ساری ۲۰۲۲ بین المللی است و نمی‌توان از کنارش به سادگی گذشت، خواستار تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت شد.

حسنی یادآور شد: ساری اولین شهری است که میزبانی رویداد بین المللی اکو به آن واگذار شده و باید از حق میزبانی برای معرفی پتانسیل‌ها و جاذبه‌های سرمایه گذاری استان بهره بریم.

زمان با سرعت به سمت ۲۰۲۲ پیش می‌رود و همچنان همانند بسیاری از رویدادهای ملی، زیرساخت‌ها آن گونه که باید مهیا نشده است.

طرح‌هایی مانند رادیو اینترنتی ساری، راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی، توسعه ناوگان شهری، یا اجرا نشده و یا مقدمات اولیه آن فراهم شده است و همانند بسیاری از طرح‌ها، ساری ۲۰۲۲ نیز لنگ اعتبار مانده است و گردشگری مازندران با جیب خالی جهانی نمی‌شود.

بررسی‌های میدانی خبرنگار بازار نشان می‌دهد که از هر سه نفر در ساری دو نفر با رویداد ساری ۲۰۲۲ آشنایی ندارند و این رویداد جهانی تحول زا در حوزه و صنعت گردشگری استان در زیرسایه کرونا و بی پولی برای اجرای پیش رویدادها، فراموش شده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha