۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
هشدار! مردم از خرید نارنگی نارس رنگ آوری شده خودداری کنند| استفاده از اتیلن برای تغییر رنگ
رئیس هیات مدیره اتحادیه میوه وتره‌بار تهران:

هشدار! مردم از خرید نارنگی نارس رنگ آوری شده خودداری کنند| استفاده از اتیلن برای تغییر رنگ

دارایی نژاد، رئیس هیات مدیره اتحادیه میوه وتره‌بار استان تهران گفت: عرضه نارنگی دربازار که با گازاتیلن رنگ آوری شده، سلامتی هموطنان را به خطر انداخته ومردم از خرید آن خودداری کنند.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی، «مصطفی دارایی‌نژاد» رئیس هیات مدیره اتحادیه میوه وتره‌بار استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار و در پاسخ به سوال چرا چیدن نارنگی از دو هفته پیش آغاز شده است، افزود: چیدن نارنگی باید اول مهرماه انجام شود، اما عده ای سودجود برای کسب درآمدهای بیشتر با این کار خود جان و سلامتی مردم را هدف قرار داده اند.

دارایی نژاد با بیان اینکه اول مهر ماه هر سال زمان چیدن نارنگی و مرکبات در استان های شمالی است، گفت: اما عده ای سودجو چیدن این میوه از دو هفته پیش آغاز کرده اند تا با رنگ آوری آن عرضه نارنگی را در بازار یک ماه زودتر آغاز کنند.

در حال حاضر رنگ نارنگی روی درخت سبز، نارس و کال است
رئیس هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر رنگ نارنگی روی درخت سبز، نارس و کال است و هنوز رنگ آن به صورت طبیعی نارنجی نشده است.

وی اظهارداشت: وقتی در اوایل مهرماه رنگ نارنگی روی درخت نارنجی شد زمان چیدن و عرضه آن در بازار است نه اینکه رنگ نارنجی نارنگی‌ با گاز اتیلن رنگ‌آوری شود.

عده ای با چیدن این میوه آن را به گرمخانه ها منتقل و پس از رنگ آوری به بازار عرضه می کنند 
این مقام مسئول درهیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران اظهارداشت: متاسفانه عده ای با چیدن این میوه آن را به گرمخانه ها منتقل و پس از رنگ آوری به بازار عرضه می کنند و این دقیقا سلامتی مردم را تهدید می کند.

دارایی نژاد خواستار رسیدگی وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی به این مساله شد تا سلامتی مردم بیشتر به خطر نیافتد، زیرا خوردن این میوه سلامتی مردم را به خطر می اندازد.

نارنگی وقتی قند آن به ۷.۵ تا ۸ درصد رسید و رنگ آن نارنجی شد خوشمزه می شود
رئیس هیات مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران بیان کرد: نارنگی وقتی قند آن به ۷.۵ تا ۸ درصد رسید و رنگ آن نارنجی شد خوشمزه می شود، در حالی که به جای اول مهرماه عرضه آن در بازار از اول شهریور ماه آغاز شده است.

وی تاکید کرد: مردم نباید این نوع نارنگی را خریداری کنند و هرگونه خرید و صادرات این میوه، باید از اوایل مهرماه آغاز تا هم طعم آن خوشمزه شود و هم رنگ آن نیز نارنجی شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha