۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
نگاهی به ۳ موتورسیکلت‌ برقی در بازار| در بازه قیمتی ۱۰۰میلیون تومان چه موتوری بخریم؟
بازار گزارش می‌دهد

نگاهی به ۳ موتورسیکلت‌ برقی در بازار| در بازه قیمتی ۱۰۰میلیون تومان چه موتوری بخریم؟

سوپر سوکو TS، سوپر سوکو TSP و SR سه موتور سیکلت الکتریکی با طراحی ریس و قدرت قابل قبول در بازار بوده که قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان دارند.

بازار؛ گروه خودرو: موتورسیکلت‌ها به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل این روزهای کلانشهرها و به ویژه تهران محسوب می‌شوند. وسایل حمل و نقلی که منجی ترافیک برای مسافرین هستند، از آنجایی که این محصولات با پیشرانه بنزینی و سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری در بازار حضور دارند، عامل اصلی آلودگی هوا هستند. ازاین رو شرکت‌ها و فعالان این صنف، موتورسیکلت‌های الکتریکی را به بازار معرفی کردند. موتورسیکلت‌های که به دلیل عدم حمایت‌های لازم دولتی و عدم تامین نیاز مشتریان این محصولات در بازار اقبال چندانی پیدا نکردند. در این گزارش به بررسی سه موتورسیکلت برقی خواهیم پرداخت.

نگاهی به سه موتورسیکلت‌های برقی در بازار| در بازه قیمتی ۱۰۰میلیون تومان چه موتوری بخریم؟

این محصول مجهز به یک پیشرانه ۱۹۰۰ واتی مناسب استفاده مصارف روزمره است. این پیشرانه می‌تواند حدود ۳ اسب بخار قدرت تولید کند. سوکو TS مجهز به یک باتری لیتیوم یون با سیستم مدیریت باتری است

سوپر سوکو TS
در بازار موتورسیکلت‌های برقی یکی از برندهای قابل توجه و کارآمد، سوپر سوکو است. این محصول مجهز به یک پیشرانه ۱۹۰۰ واتی مناسب استفاده مصارف روزمره است. این پیشرانه می‌تواند حدود ۳ اسب بخار قدرت تولید کند. سوکو TS مجهز به یک باتری لیتیوم یون با سیستم مدیریت باتری است. ظرفیت این باتری ۶۰ ولت ۲۶ آمپر ساعتی بوده که مدت زمان شارژ کامل آن حدود ۸ ساعت است. باتوجه به شیب شهر تهران استفاده از موتورسیکلت نیازمند دو بار شارژ برای حرکت است. این موتورسیکلت برای افزایش ایمنی با متریال سبک و بسیارمستحکم تولید شده که در زمان حرکت کمترین میزان لرزش و ضربه را به راکب وارد نمی‌کند.

باتوجه به کلاس طراحی این موتورسیکلت، باید توجه داشت که در زمان حرکت، نباید انتظار مانورپذیری قابل توجهی از این محصول داشته باشید، زیرا ممکن است به دلیل وجود نیرو پایداری کم در قسمت جلو، هنگام فرمان پذیری موتورسیکلت تعادل کافی نداشته باشد.

ازآنجای که این محصول توسط یکی از شرکت‌های بزرگ موتورساز به بازار عرضه می‌شود، خدمات پس از فروش مناسبی دارد. قیمت مدل صفر کیلومتر این محصول در بازار ۸۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است.

نگاهی به سه موتورسیکلت‌های برقی در بازار| در بازه قیمتی ۱۰۰میلیون تومان چه موتوری بخریم؟

این محصول مجهز به یک موتور الکتریکی ۱۸۰۰ واتی بوده که قدرتی معادل ۲.۴ اسب بخار تولید می‌کند. باتری تعبیه شده برای این موتورسیکلت لیتیوم یون ۶۰ ولتی ۳۰ آمپر ساعت است. شرکت وارد کننده این محصول مدعی است که کیفیت باتری این موتورسیکلت مشابه خودرو تسلا است

سوپر سوکو TSP
یکی دیگر از موتورسیکلت‌های ریس در بازار داخل کشور، سوپر سوکو TSP است. این محصول مجهز به یک موتور الکتریکی ۱۸۰۰ واتی بوده که قدرتی معادل ۲.۴ اسب بخار تولید می‌کند. باتری تعبیه شده برای این موتورسیکلت لیتیوم یون ۶۰ ولتی ۳۰ آمپر ساعت است. شرکت وارد کننده این محصول مدعی است که کیفیت باتری این موتورسیکلت در حد کیفیت باتری‌های خودرو تسلا است.

این محصول نیز دارای خدمات پس از فروش مناسب بوده، اما در زمان خرید باید نهایت دقت را به سال ساخت باتری داشته باشید

طراحی شاسی و بدنه این موتورسیکلت به شکل ریس شهری بوده که با سیستم تعلیق مجهز به مونوشوک می‌تواند کمترین لرزش و ضربه را به راکب وارد می‌کند. در کنار این مزایا باید ذکر کرد که به دلیل سبک وزنی موتورسیکلت، در سرعت‌های بالا نباید انتظار مانورپذیری و فرمان پذیری قابلی توجهی داشت. هرچند سعی شده با تکنولوژی‌های هوشمند در این خودرو پایداری را افزایش دهند، اما همچنان این مساله یک نقطه ضعف تلقی می‌شود.

این محصول نیز دارای خدمات پس از فروش مناسب بوده، اما در زمان خرید باید نهایت دقت را به سال ساخت باتری داشته باشید. قیمت این موتورسیکلت در مدل صفر کیلومتر ۱۰۱ میلیون تومان در بازار است.

نگاهی به سه موتورسیکلت‌های برقی در بازار| در بازه قیمتی ۱۰۰میلیون تومان چه موتوری بخریم؟

موتورسیکلت SR دارای یک موتور الکتریکی با توان ۱۱۰۰ وات بوده که نیرو لازم برای حرکت این موتور را یک باتری لیتیومی هوشمند تامین می‌کند. باتری این خودرو مجهز به سیستم کنترل مدیریت بوده که زمان شارژ سریع آن ۱ ساعت و زمان شارژ طولانی آن ۳ ساعت است

موتورسیکلت الکتریکی SR
این موتورسیکلت توسط یک شرکت تازه وارد به بازار که فقط سبد محصولاتی الکتریکی دارد، عرضه می‌شود. موتورسیکلت SR دارای یک موتور الکتریکی با توان ۱۱۰۰ وات بوده که نیرو لازم برای حرکت این موتور را یک باتری لیتیومی هوشمند تامین می‌کند. باتری این خودرو مجهز به سیستم کنترل مدیریت بوده که زمان شارژ سریع آن ۱ ساعت و زمان شارژ طولانی آن ۳ ساعت است.

این محصول می‌تواند با یک بار شارژ ۸۰ کیلومتر را پیمایش کند، هرچند که باتوجه به توان موتور این محصول قدرت کمی در حرکت برای مسیرهای پر شیب است. طراحی بدنه SR براساس محصولات ریس انجام شده که بیشترین حالت آیرودینامیک را برای این موتور فراهم می‌کند. طراحی بدنه و محل قرار گیری باتری می‌تواند تا حد ممکن پایداری و مانور پذیری در زمان حرکت فراهم کند. اما در سرعت‌های بالا ممکن هست برای راکب تعادل کافی را فراهم نکند.

این موتور سیکلت از خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار بوده و برای کاربری تردد شهری روزانه می‌تواند گزینه مناسب برای خرید باشد، گفتنی است که در حال حاضر قیمت مدل صفر کیلومتر این محصول در بازار ۹۸ میلیون تومان است.

موتورسیکلت برقی چه ویژگی‌ها باید داشته باشد؟
انتخاب موتورسیکلت برقی از سوی مشتری باید براساس توان موتورالکتریکی و باتری آن صورت گیرد، به طور مثال باتوجه به شیب موجود در شهر تهران موتورسیکلتی که نیاز راکبان را به این وسیله نقلیه مرتفع کند، باید دارای یک پیشرانه حداقل یک هزار واتی باشد. پس از آن باید توجه داشت که باتری موتورسیکلت از نوع لیتیومی باشد. باتری‌های لیتیومی علاوه بر ذخیره سازی جریان الکتریکی قابل توجه، عمرمفید بالا و زمان شارژ کوتاهی دارند.

به دلیل استفاده از باتری در موتورسیکلت‌های برقی، عموما پایداری و فرمان پذیری این محصول نسبت به سایر موتورسیکلت‌های برقی با ضعف مواجه است. لذا باید در زمان انتخاب موتورسیکلت الکتریکی به طراحی بدنه و پایداری این محصول نیز دقت کنید.

خدمات پس از فروش مهم‌ترین فاکتور خرید
شرکت‌های مختلفی اقدام به عرضه موتورسیکلت الکتریکی به بازار کرده‌اند، خدمات پس از فروش در خرید موتورسیکلت الکتریکی بسیار حائز اهمیت است. زیرا قطعات این محصول نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها گران‌تر است. از آنجایی که انرژی لازم برای حرکت در این محصول باتری است، عمراین قطعه محدود و بسیار گران‌ است. در زمان خرید موتورسیکلت الکتریکی به میزان عمرمفید این قطعه، خدمات پس از فروش و دوره گارانتی باید دقت لازم را داشت.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha