۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
مذاکرات وین ادامه پیدا می‌کند
سخنگوی وزارت خارجه:

مذاکرات وین ادامه پیدا می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه مذاکرات وین ادامه پیدا می‌کند گفت: آمریکا باید با یک دستور کار واقعی و برای اجرای بی کم و کاست برجام به وین بیاید.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران درباره گفتگوهای وین تصریح کرد: اصل گفتگوها انجام خواهد شد. ایران هم بارها در سطوح مختلف این اجماع حاکمیتی را اعلام کرده و مذاکراتی که برای اطمینان از اجرای بی کم و کاست تعهدات آمریکا ذیل برجام اغاز شده است حتما ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: این گفتگوها باید تامین کننده منافع عالی مردم و جمهوری اسلامی ایران باشد که در چند سال گذشته با نقض مکرر آمریکا و بی عملی اروپا این منافع برای مردم و ایران حاصل نشده است. این مذاکرات باید منافع رفع تحریم‌های مندرج در برجام را بی کم و کاست تامین کند؛ ما با این رسالت حتی یک ساعت هم برای رفع تحریم‌های ظالمانه معطل نخواهیم کرد.

خطیب زاده با اشاره به روند طبیعی انتقال دموکراتیک قدرت در ایران گفت: همه طرف‌ها این را درک می‌کنند دولت مستقر و وزرا مشخص شده اند و به زودی تمام مواردی که باید اعلام شود، اعلام خواهد شد و من فکر می‌کنم پیام‌های داده شده از سوی رئیس جمهور و وزیر خارجه درباره مذاکره روشن است.

وی اضافه کرد: مجددا تاکید می‌کنم که طرف آمریکایی باید بداند با ذهنیت دوران ترامپ نمی‌تواند نتیجه‌ای جز شکست حداکثری داشته باشد؛ باید با یک دستور کار واقعی و برای اجرای بی کم و کاست و نه تعهد بیشتر یا کمتر به وین بیاید. این چیزی است که می‌تواند به سرعت همه ما را به نتیجه برساند.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره موضوعات فنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران به دو نکته اشاره کرد و گفت: اجلاس پیش روی شورای حکام یک نشست عادی است. تاکید می‌کنم هیچ طرفی اشتباه محاسباتی نکند و به سمتی نرود که مذاکرات وین تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی افزود: همه باید توجه کنند استفاده سیاسی از بستر فنی آژانس پاسخ متفاوتی را از تهران در پی خواهد داشت. روابط ما با آژانس فنی و محترمانه است مفاهمه عمیقی برقرار است و امیدواریم بقیه مداخله نکنند.

خطیب زاده گفت: درباره خبر سفر آقای گروسی به تهران هم باید بگویم این را هم شنیده ایم، اما نمی‌دانیم این سفر برنامه ریزی شده است یا نه؛ باید از سازمان انرژی اتمی بپرسید. اما در موضوعات فنی روابط خوب ادامه دارد. سوالات مطرح شده پاسخ داده شده و گفتگوها ادامه دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha