۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
دانشکده بورس، مسیری مطمئن برای آموزش اصول سرمایه گذاری

دانشکده بورس، مسیری مطمئن برای آموزش اصول سرمایه گذاری

گاهی اوقات سهمی که گفتیم وضعیت خوبی ندارد، رشد می‌کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که مسیر سرمایه گذاری را درست طی می‌کنند.

به گزارش بازار، بورس و دیگر زمینه‌ها که قابلیت سرمایه گذاری دارند، در چند سال اخیر بسیار مورد توجه قرارگرفته‌اند و افراد بسیاری به سرمایه گذاری در این زمینه‌ها مشغول هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که این بازار همان‌قدر که می‌تواند سود بسیاری برای شما به همراه داشته باشد، می‌تواند باعث ضرر شما نیز شود. بنابراین لازم است که از اهمیت آموزش سرمایه گذاری مطلع شوید.

سرمایه گذاری به چه معنا است؟

پیش از هر چیز، باید با مفهوم سرمایه گذاری و اهمیت آن آشنا شوید. در یک تعریف کلی، می‌توان گفت که سرمایه گذاری به معنای وارد کردن سرمایه نقد مانند پول به یک بازار و کسب سود از آن است. البته دقت داشته باشید که همه‌چیز به این سادگی نیست و گاهی اوقات در این مسیر، ضرر و زیان‌هایی نیز پیش می‌آید.

مهم‌ترین موضوعی که باید پیش از سرمایه گذاری بدانید، مفاهیم و ابزارهای مورد نیاز برای فعالیت در بازارهای گوناگون سرمایه گذاری است. از همین رو، شرکت در دوره‌های مربوط به آموزش سرمایه گذاری اهمیت بسیاری دارد. همچنین توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در بازارهای گوناگونی انجام می‌شود که از میان آنها، می‌توان به بازار بورس، طلا و سکه، مسکن، ارز دیجیتال و ... اشاره کرد. البته محبوب‌ترین این موارد، بازار بورس است. سرمایه گذاری در هر یک از بازارها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد؛ تنها نکته مهم، داشتن دانش و مهارت لازم برای فعالیت در این بازارها خواهد بود.

بورس با هیچ سرمایه گذاری، شوخی ندارد!

بسیاری از افراد در بازار بورس، بدون هیچ‌ دانشی مشغول به فعالیت هستند، اما دقت داشته باشید که این مسیر هموار نیست و چالش‌های بسیاری در آن دیده می‌شود و از آنجایی که این بازار با هیچ سرمایه گذاری شوخی ندارد، می‌تواند فرد را دچار ضرر و زیان کند. برای مثال، شرایطی را تصور کنید که یک سهم در بازار شرایط خوبی ندارد. حال اگر شما آموزش سرمایه گذاری را پشت سر نگذاشته باشید، نمی‌توانید به ذات واقعی سهم پی ببرید، اما کسی که با تحلیل تکنیکال و بنیادی آشنا است، می‌تواند به‌راحتی متوجه این موضوع شود.

حتی گاهی اوقات سهمی که گفتیم وضعیت خوبی ندارد، رشد می‌کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که مسیر سرمایه گذاری را درست طی می‌کنند، در حالی که تحلیل بنیادی و تکنیکال چنین نتیجه‌ای را نشان نداده است. البته برعکس این موضوع نیز وجود دارد و می‌توان با انجام تحلیل‌های لازم، به سود کلانی دست ‌یافت، اما از آنجایی که در این بازار، بیشتر افراد تازه‌کار مشغول به سرمایه گذاری هستند و امکان ضرر و زیان‌های سنگینی وجود دارد، جلوگیری از متضرر شدن اهمیت بیشتری خواهد داشت.

کسب تخصص در زمینه بورس

زمانی که شما آموزش سرمایه گذاری را پشت سر می‌گذارید، صاحب تخصصی می‌شوید که می‌توانید سالیان سال از آن برای رشد سرمایه خود استفاده کنید. در حقیقت، بورس یک سرمایه مادام‌العمر است که شما می‌توانید با گذراندن آموزش‌های مربوط به آن، به دانش بالایی برسید و از طریق آن، سود بسیاری کسب کنید. حال از آنجایی که این موضوع برای آینده نیز مناسب است، می‌توان گفت هزینه‌ای که برای یادگیری می‌پردازید، به شما برمی‌گردد.

دانشکده بورس، مسیری مطمئن برای آموزش اصول سرمایه گذاری

بازار بورس، پرسودترین بازار سرمایه گذاری در ایران

زمینه‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توان در آن‌ها سرمایه گذاری انجام داد، اما نکته مهم این است که بازار بورس در این میان محبوبیت بیشتری دارد، به‌طوری ‌که بازده آن نسبت به بازده مربوط به مسکن، طلا، ارز و سپرده‌های بانکی بیشتر است. برای مثال در سال ۹۴، بازار مربوط به مسکن رکود شدیدی را تجربه کرد، اما بازار بورس در همین سال با ۲۷ درصد سود، در صدر بازارهای سرمایه گذاری قرار گرفت. البته این موضوع تنها به سال ۹۴ محدود نمی‌شود و در بازه‌های زمانی گوناگونی شاهد این موضوع بوده‌ایم. با چنین چشم‌اندازی، باید گفت که آینده بازار بورس بسیار روشن است. به همین دلیل، توصیه می‌شود نسبت به آموزش سرمایه گذاری بی‌توجه نباشید و دوره‌های مربوطه را بگذرانید تا به دانش لازم برسید.

زمان را از دست ندهید!

یکی دیگر از موضوعاتی که در رابطه با سرمایه گذاری اهمیت دارد، زمان است. شما نباید امروز خود را از دست بدهید و دقت داشته باشید که کاری از شما برای اشتباه‌های مالی گذشته برنمی‌آید، پس باید آینده خود را متفاوت رقم بزنید. حال برای آنکه زمان را از دست ندهید، توصیه می‌شود هر چه زودتر آموزش سرمایه گذاری را شروع و به شکل جدی آن را ادامه دهید. توجه داشته باشید که اگر شما امروز مهارت مربوط به سرمایه گذاری را به‌دست آورید، زودتر به آزادی مالی مورد نظر خود می‌رسید و به‌جای آنکه پول برای شما تصمیم بگیرد، شما بر آن فرمانروایی می‌کنید.

می‌توان در دیگر بازارهای سرمایه گذاری فعالیت کرد

پشت سر گذاشتن دوره مربوط به آموزش سرمایه گذاری، به فرد این مهارت را می‌دهد که بتواند در زمینه‌های دیگر نیز سرمایه گذاری کند. از جمله بازارهای محبوب در این روزها، می‌توان به بازارهای طلا، ارز و مسکن اشاره کرد. در دوره‌هایی که شما برای سرمایه گذاری می‌گذرانید، مباحث گوناگونی را یاد می‌گیرید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بازار مورد نظر خود را به شکل کامل تحلیل کنید و از شرایط آن مطلع شوید. در ادامه، بر اساس شرایط بازار که متوجه آن شده‌اید، می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید.

دوره‌های آموزشی دانشکده بورس

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، متوجه شدید که برای موفقیت در سرمایه گذاری، نیاز به شرکت در دوره‌های آموزشی است. حال در چنین شرایطی، انتخاب یک مجموعه آموزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره های آموزشی دانشکده بورس است.

دانشکده بورس یک مجموعه کامل و باکیفیت در زمینه آموزش سرمایه گذاری به شمار می‌آید و از نقاط قوت آن می‌توان به ارائه دوره‌های آموزشی باکیفیت، از نظر کیفیت آموزش و دسترسی‌های تصویری خاص، اشاره کرد. همچنین تمام آموزش‌ها به‌روز و طبق آخرین تغییرات هستند. از جمله زمینه‌هایی که شما می‌توانید دوره‌های آموزشی آن‌ها را انتخاب کنید، باید به تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلو خوانی، فیلترنویسی و نوسان گیری اشاره کرد. در نتیجه، اگر به دنبال مجموعه‌ای هستید که بتوانید به آن اطمینان کنید، دانشکده بورس بهترین انتخاب خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha