۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
هر دستگاه اجرایی بخشی را مامور پیگیری اجرای مصوبات کند
رئیس جمهور:

هر دستگاه اجرایی بخشی را مامور پیگیری اجرای مصوبات کند

رئیس جمهور گفت: دولت به شدت نسبت به وعده‌های خود حساس است و بنا دارد صادق‌الوعد باشد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز یکشنبه در جلسه هیات دولت با خوش آمدگویی به معاونین حقوقی و امور زنان ریاست جمهوری و شهردار جدید تهران به مناسبت اولین حضورشان در جلسه هیات دولت از زحمات و تلاش‌های مسئولین پیشین در این مناصب قدردانی کرد.

رییس جمهوری به دو سفر استانی خود به خوزستان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در گذشته سابقه داشته که همه اعضای دولت به یک استان سفر می‌کردند و پس از بررسی و بحث درباره مشکلات، جلسه دولت همانجا تشکیل می‌شد و راهکارهای حل و فصل مسائل به تصویب می‌رسیده است اما درحال حاضر با توجه به شرایط کرونایی امکان حضور همه اعضای دولت و افراد زیاد دیگری که لازم است برای این منظور همراه وزرا و معاونین به استان های مختلف سفر کنند، وجود ندارد لذا در شکل انجام سفرهای استانی تغییراتی اعمال کرده‌ایم.

آیت‌الله رئیسی افزود: اگرچه به طور طبیعی در هر استان مسائل مختلفی وجود دارد که به همه وزرا مربوط می‌شود اما به خاطر محدودیت‌های کرونایی ترجیح دادیم وزرایی در هر سفر حضور داشته باشند که مسائل مربوط به آنها اولویت‌دار بوده و لازم است در جریان سفر درباره آنها تصمیماتی گرفته شود.

دکتر رئیسی ادامه داد: پس از هر سفر استانی مسائل و مشکلات شناسایی شده، در جلسات هیات دولت مطرح و مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درباره همه مسائل تصمیم‌گیری شود. دولت به شدت نسبت به وعده‌های خود حساس است و بنا دارد صادق‌الوعد باشد و از همین رو از صدا و سیما انتظارداریم همانطور که وعده‌های دولت را گزارش می‌کند در فاصله زمانی مناسب گزارش اجرا و تحقق این وعده‌ها را نیز منتشر کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه انعکاس اخبار تحقق وعده‌ها باعث افزایش حس امید و اعتماد در مردم می‌شود، تصریح کرد: از همه اعضای دولت می‌خواهم که در زیرمجموعه خود بخشی را مامور پیگیری اجرای مصوبات و وعده‌های مربوط به آن وزارتخانه یا معاونت کنند و این موضوع را کاملا جدی بگیرند که وعده‌ها یا در زمان مقرر اجرا شوند و یا اگر وعده‌ای به هر دلیل امکان اجرا ندارد دلایل آن برای مردم توضیح داده شود و اینگونه نباشد که وعده‌ای بلاتکلیف مانده و اجرا نشود.

رییس جمهوری همچنین بار دیگر بر ضرورت رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: سعی کنید تا آنجا که ممکن است کار مردم بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام شود و اگر ضرورتی برای حضور ارباب رجوع در ادارات وجود دارد شرایط مناسبی برای پیشگیری از انتقال کرونا فراهم شود.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha