۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
مبازره با کالای قاچاق در کوچه و بازار صحیح نیست
وزیر کشور:

مبازره با کالای قاچاق در کوچه و بازار صحیح نیست

وحیدی، وزیر کشور گفت: مبازره با کالای قاچاق در کوچه و بازار صحیح نیست و باید با ریشه‌ها برخورد کرد.

به گزارش بازار، احمد وحیدی با تاکید براینکه مبارزه با کالای قاچاق در کوی و برزن روش صحیحی نیست، گفت: البته منظور این نیست که با فعالان کالای قاچاق در خرده فروشی‌ها برخورد نشود، بلکه منظور این است که باید با ریشه‌های قاچاق در کشور برخورد شود.

وی با اعلام اینکه برای برخورد با ریشه‌های قاچاق در کشور لازم است یک سلسه سامانه‌ها و فرآیندهای نظارتی تقویت شوند، گفت: هرچه سامانه‌های نظارتی و رصدی قوی‌تری شکل بگیرد، مبارزه با قاچاق ریشه‌ای‌تر و جدی‌تر خواهد شد.

وزیر کشور افزود: باید با پیوند کامل و افزایش دقت سامانه‌های نظارتی، بگونه‌ای عمل کنیم که بتوانیم کالاهای وارداتی را از مبدا تا مقصد کنترل و رصد کنیم.

وی با تاکید برلزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه به کشور، افزود: امروز تولیدکنندگان ایرانی در بسیاری از صنایع توان بالایی دارند و محصولات لوازم خانگی ایرانی از نمونه‌های موفق تولید در داخل است که پاسخگوی نیاز جامعه است و با سیاستگذاری درست این موفقیت می‌تواند در سایر صنایع نیز شکوفا شود.

وحیدی با بیان اینکه باید جلوی واردات کالایی که در کشور تولید می‌شود گرفته شود، گفت: باید اساس را به درون‌زایی بگذاریم و با توان داخلی تولیدات با کیفیت ایرانی را افزایش بدهیم و صادر کنیم.

وزیر کشور افزود: لازم است در مسیر رشد و شکوفایی صنعتگران ایرانی، از واردات کالاهای غیر ضروری جلوگیری شود و حتی کالاهای ضروری نیز با نگاه افزایش تولید داخل مدیریت و وارد شوند.

وی در ادامه درخصوص دغدغه مردم و مسئولان برای مبارزه با کرونا گفت: باید سه موضوع مصون‌سازی، رعایت شیوه نامه‌ها و مقاوم‌سازی و افزایش ایمنی بدن را همزمان دنبال کرد.

وحیدی با بیان اینکه درحال حاضر موضوع مصون سازی مردم با افزایش تامین انواع واکسن‌های داخلی و خارجی در حال انجام است، گفت: موضوع رعایت شیوه نامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی یک مسئولیت اخلاقی، شرعی و اجتماعی است که باید همه رعایت کنیم تا تعداد مبتلایان به این ویروس منحوس و فوتی‌ها به حداقل ممکن برسد.

وزیر کشور در ادامه افزایش ایمنی بدن را از دیگر اقدامات موثر در مبارزه با کرونا خواند و گفت: این موضوع باید بیشتر مورد توجه نظام بهداشت و درمان قرار بگیرد.

وی افزود: لازم است به موضوع افزایش ایمنی بدن بیشتر توجه شود تا با تقویت سیستم ایمنی بدن، در برابر کرونا مقاوم باشیم که یا نگیریم یا اگر گرفتیم دچار مشکلات کمتری شویم.

وحیدی در پایان افزود: این سه کار باید در هر سه محور طبی، اجتماعی و فرهنگی به صورت همزمان ادامه پیدا کند و اعتماد و همکاری مسئولین و مردم، نقطه کلیدی در این موضوع است.

کد خبر: ۱۰۶٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha