۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
فعالیت روزانه ۳۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در امر جابجایی کالاهای بنادر
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرد

فعالیت روزانه ۳۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در امر جابجایی کالاهای بنادر

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالا از بنادر به کشور وارد شده است.

به گزارش بازار، داریوش امانی افزود: بر اساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی با صدور بیش از ۲۸۵ هزار بارنامه و بارگیری حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و سهم ۶۲ درصدی در بین بنادر کشور در زمینه حمل کالاهای اساسی در جایگاه نخست قرار دارد.

وی افزود: با توجه به این که بیشترین حجم جابجایی کالاهای اساسی در بین بنادر کشور، متعلق به بندر امام خمینی است، روزانه ۲۵۰۰ دستگاه کامیون به این بندر اعزام می‌شود و آمار حمل کالاهای اساسی روزانه نزدیک به ۶۰ هزار تن از این بندر بوده که پس از مصوبات شورای عالی ترابری کشور در حال حاضر این رقم به ۶۶ هزار تن رسیده است.

امانی با بیان این که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در تلاش هستیم تعداد کامیون‌های ارسالی به بندر امام خمینی افزایش یابد، افزود: ورود کالاهای اساسی به کشور از طریق بنادر چابهار، شهید رجایی، امیر اباد، نوشهر، انزلی و فریدونشهر نیز انجام می‌شود و روزانه قریب به ۳۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کالای کشور در بنادر مختلف در امر جابجایی این کالاها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات شورای عالی ترابری کشور مقرر است با آغاز حمل یکسره کالاهای اساس از کشتی به ناوگان و رفع مشکلات مربوط به فرایند ترخیص کالاهای اساسی، حمل این کالاها تسهیل و تسریع شود و امیدواریم رقم فعلی حمل روزانه ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا پس از اجرایی شدن مصوبات مذکور افزایش یابد.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha