۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
سالانه بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بدون قوانین تسهیل گر در کشور ساخته می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس:

سالانه بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بدون قوانین تسهیل گر در کشور ساخته می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با اراده مسئولان دولتی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور، امکان ساخت سالانه حتی بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیز در کشور وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی در رابطه با نحوه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، گفت: تمامی امکانات سخت افزاری و دانش فنی برای عملیاتی کردن قانون جهش تولید و تامین مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود داشته و با همکاری بخش خصوصی قابل اجرا است و تنها نیازمند عزم و اراده ملی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در امکانات برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود ندارد، افزود: طرح جهش تولید و تامین مسکن به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن توجه دارد و هیچ مانعی برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی جز ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها دولتی وجود ندارد. هر چند نخست همه مسئولان باید به این باور برسند که ساخت یک میلیون خانه در سال یکی از الزامات بسیار مهم  کشور بوده و عدم انجام آن، زندگی جوانان و وخانواده‌های فاقد مسکن را با مشکل مواجه می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص عدم  توانایی دولت برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن و تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و عدم بررسی های کارشناسی در تدوین و طراحی قانون مذکور، تصریح کرد: این حرف بی اساسی است چرا که در شرایط اقتصادی فعلی و بدون اجرای قوانین تسهیل گر، تامین زمین ارزان قیمت و ارائه تسهیلات مناسب و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کشور برای تولید خانه؛ سالانه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود. لذا با اراده مسئولان دولتی  و استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور، امکان ساخت سالانه حتی بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیز در کشور وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  اگر زمین ارزان قیمت با تسهیلات مناسب در اختیار سازندگان حرفه‌ای مسکن و بخش‌های خصوصی قرار بگیرد، دست سوداگران از این بازار کوتاه شده و تلاطم بازار کاهش پیدا می‌کند، همچنین اگر امار خانه های خالی موجود در کشور به صورت کاملا شفاف اعلام شود، مشخص می‌شود که چه افرادی و با چه روابط و رانتهایی صاحب تعداد بالای واحدهای مسکونی شده و زمینه تبدیل خانه از کالای مصرفی به سرمایه ای را فراهم کردند. از این رو با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور معتقدم امکان ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha