۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
معرفی ۶۰ هزار نفر از متقاضیان وام مسکن روستایی به بانک‌ها
مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد

معرفی ۶۰ هزار نفر از متقاضیان وام مسکن روستایی به بانک‌ها

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش بازار،  حمیدرضا سهرابی با بیان این مطلب افزود: تاکنون حدود ۱۰ هزار متقاضی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد و تسهیلات دریافت کردند.

وی گفت: تسهیلات مسکن روستایی برای احداث، بهسازی و مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است.

سهرابی در خصوص اجرای طرح قانون جهش تولید مسکن و برنامه بنیاد برای اجرای آن، گفت: در قانون جهش تولید مسکن به صراحت قید شده که احداث و بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی از جهش تولید مسکن جداست.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس برنامه‌های تعیین شده، این بنیاد آمادگی دارد در شهرهای کوچک و شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، برای احداث مسکن مشارکت کند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، اعلام کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون دائمی ساماندهی اجرا می‌شود و چنانچه مصوب شود تا در شهرهایی با جمعیت بالاتر اجرا شود احتمال آنکه سود تسهیلات بیشتر و گرانی کمتری داشته باشد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه نهایی مشارکت بنیاد مسکن در اجرای طرح قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ نشده است، گفت: پیشنهادهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال تنظیم است که در ۱۰ روز آینده معین و اعلام خواهد شد.

سهرابی تاکید کرد: مقرر شده تا در جهش تولید مسکن سود تسهیلات بیشتر باشد.

کد خبر: ۱۰۶٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha