۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
 اکسپو ۲۰۲۰ دبی، فرصتی برای افزایش توان صادراتی کشور
اتاق تهران گزارش داد؛

اکسپو ۲۰۲۰ دبی، فرصتی برای افزایش توان صادراتی کشور

نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی از نهم مهر امسال تا یازدهم فروردین‌ ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. نزدیکی ایران به این بازار می‌تواند فرصتی استثنایی برای معرفی دستاوردهای علمی و صنعتی کشور باشد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی تا دو ماه آینده شروع می‌شود؛ این نمایشگاه از تاریخ نهم مهرماه سال جاری تا یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی معروف به «المپیک ملل» از بزرگ‌ترین رویداد اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی است که توسط دولت‌ها در طول مدت شش ماه برگزار می‌شود.

کشورها طی آن برنامه‌ها و چشم‌اندازها، پتانسیل‌های اقتصادی کشورشان و آخرین پیشرفت‌های فناورانه خود را به‌منظور یافتن راهکار برای چالش‌های اساسی که بشر که در پنج سال آینده با آن مواجه است، معرفی می‌کند.

پیش‌بینی‌شده در طول شش ماه برگزاری اکسپو حدود ۲۵ میلیون نفر برای بازدید به نمایشگاه بروند که برای اولین بار در تاریخ اکسپو، ۸۰ درصد این تعداد بازدید کننده متعلق به خارج از کشور میزبان خواهد بود.

نزدیکی ایران به چنین بازار بزرگی می‌تواند فرصتی استثنایی برای معرفی تولیدات و دستاوردهای علمی و صنعتی کشور باشد. این فرصت در بخش تولیدات دانش بنیان و با فناوری بالا در زمینه دارویی، پزشکی، IT و ICT، صنایع غذایی، نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری t بایو و نانوتکنولوژی و استارتاپ‌ها و همچنین معرفی پتانسیل‌های گردشگری کشور است.

این نمایشگاه هر پنج سال یکبار در کشورهای مختلف جهان با رویکردهای متفاوت برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها و دستاوردهای آن‌ها برگزار می‌شود.

اکسپو سال ۲۰۲۰ دبی با موضوع «پیوند ذهن‌ها و خلق آینده» در مهرماه برگزار خواهد شد.

پاویون ایران از نظر معماری جز ۸ طرح برتر شناخته شده. اما آنچه اهمیت د آرد استفاده از این رویداد مهم و تاثیرگذار در شناخت و ارائه پتانسیل‌های صنعتی تجاری ایران با رعایت موضوع اکسپو دبی است. آنچه مهم است اینکه برگزاری این نمایشگاه و استفاده از این، فرصتی برای تقویت توان صادراتی کشور است.

کد خبر: ۱۰۶٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha