۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷
مسیر ایلام- مهران ۴ بانده نشد| کم کاری مسئولان به بهانه کرونا
بازار گزارش می‌دهد؛

مسیر ایلام- مهران ۴ بانده نشد| کم کاری مسئولان به بهانه کرونا

ایلام- جاده ایلام- مهران به عنوان مهمترین مسیر ارتباطی استان با گذشت پنج سال به دلیل کم کاری مسئولان هنوز چهار بانده نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: جاده ارتباطی ایلام- مهران مهمترین مسیر تردد زوار عتبات عالیات به خصوص در ایام اربعین است، علاوه بر این روزانه ترددهای زیادی در این مسیر از جمله کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی به مرز مهران انجام می‌شود.

این مسیر ارتباطی به واسطه مرز مهران از اهمیت زیادی برخوردار است، متاسفانه در سال‌های اخیر وعده‌های زیادی برای تکمیل طرح چهاربانده شدن این مسیر داده شده ولی هنوز بخش‌هایی از این مسیر چهار بانده نشده است.

محور ایلام-مهران به واسطه تردد زوار و نیز صادرات کالا و خدمات به کشور عراق چند سالی است مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد ولی هنوز به طور کامل چهاربانده نشده و نیازمند توجه مسئولان است.

سال گذشته به دلیل کرونا اربعین برگزار نشد و امسال نیز مراسم اربعین تعیین تکلیف نشده است، اما مسئولان طی یک سال گذشته به بهانه کرونا نسبت به تکمیل چهاربانده کردن محور ایلام-مهران بی تفاوت بوده است.

اجرای این طرح ملی راهسازی که از سالیان قبل آغاز شده به رغم حجم تردد زیاد به عنوان اصلی ترین راه ارتباطی استان است، با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی لازم است مجریان در تسریع و تکمیل این پروژه اقداماتی انجام دهند.

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه
طبق آمارها ۱۵ درصد تصادفات در چهارماهه اول سال در محور ایلام- مهران رخ داده است. از کیلومتر یک تا کیلومتر ۲۵ این محور نیاز است اقداماتی در زمینه چهارخطه کردن این محور صورت گیرد.

تاکنون برای این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است

فرماندار مهران در گفتگو با خبرنگار بازار از تداوم عملیات ایمن سازی و روند تجهیزاتی این مسیر خبر داد و اظهار داشت: جاده مسیر مهران به ایلام و مهران به پایانه به طول ۶۰ کیلومتر به صورت چهار بانده در دستور کار قرار دارد.

مسیر ایلام- مهران ۴ بانده نشد| کم کاری مسئولان به بهانه کرونا

مجید کاکی افزود: تاکنون برای این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و همچنان تکمیل این پروژه ادامه دارد.

وی گفت: چنانچه کار ساخت و تکمیل این محورها به پایان برسد تردد وسایل نقلیه با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر در سه قطعه باقی مانده عملیات چهاربانده کردن محور ایلام-مهران ادامه دارد، علاوه بر این سه قطعاً هم‌اکنون ساخت ۲ تونل در این مسیر در حال انجام است، بااین‌وجود روند کلی پروژه هم‌اکنون به‌کندی پیش می‌رود و قطعاً تکمیل این پروژه به اربعین امسال نخواهد رسید.

آخرین وضعیت پروژه ایلام- مهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز روز گذشته در حاشیه بازدید نماینده ایلام از پروژه‌های راهسازی استان در خصوص تکمیل بزرگ راه ایلام- مهران، گفت: قطعه اول این طرح حد فاصل روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره به طول ۱۱ کیلومتر است که در این ۱۱ کیلومتر دو دستگاه تونل به ترتیب به طول ۸۴۰ و ۷۵۰ متر به طور کامل حفاری و کف برداری شده و عملیات لاینینگ تونل ۷۵۰ متری ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود.

 باند رفت قطعه سوم ایلام _ مهران حد فاصل تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقیمانده آن شامل تکمیل پل های عظیم منطقه کنجانچم است که ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید

عبدالله بهادری بیان کرد: در مجموع این قطعه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسیر ایلام- مهران ۴ بانده نشد| کم کاری مسئولان به بهانه کرونا

وی در خصوص قطعه دوم بزرگراه ایلام- مهران گفت: ۸ کیلومتر از این قطعه که طول آن ۱۹ کیلومتر است (حد فاصل تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد) با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است و ظرف چهار ماه آینده این قطعه به طور کامل تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: باند رفت قطعه سوم ایلام _ مهران حد فاصل تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهید آل اسحاق ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باقیمانده آن شامل تکمیل پل های عظیم منطقه کنجانچم است که ظرف چند ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

لزوم نگاه ملی به پروژه‌های راهسازی ایلام
نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه وضعیت جاده‌های استان ایلام مناسب نیست و پروژه‌های راهسازی استان نیازمند توجه و نگاه ملی هستند.

 پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی تعریف شده در استان ایلام در سطح ملی پیگیری می‌شوند چراکه این مسیرها برای استان بسیار مهم هستند و بخشی زیادی از مردم ایران به خصوص از مسیرهای ارتباطی استان استفاده می‌کنند

علی اکبر بسطامی بیان کرد: پروژه‌های مختلفی برای ارتقای مسیرهای ارتباطی استان به خصوص محور کرمانشاه-ایلام-مهران تعریف شده که نیازمند اعتبارات ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مرزی بودن استان و وجود مرز مهران باید توجه خاصی در بحث توسعه راه‌ها به استان شود، افزود: بودجه راه‌های روستایی استان هشت برابر رشد داشته است.

بسطامی تصریح کرد: پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی تعریف شده در استان ایلام در سطح ملی پیگیری می‌شوند چراکه این مسیرها برای استان بسیار مهم هستند و بخشی زیادی از مردم ایران به خصوص از مسیرهای ارتباطی استان استفاده می‌کنند.

نماینده مردم ایلام اضافه کرد: خواسته و مطالبه اصلی مردم استان ایلام اتصال استان به شبکه ریلی کشور است، این مهم می‌تواند بخش زیادی از کمبودهای استان را جبران کند.

با توجه به موقعیت ویژه استان ایلام با توجه به وجود مرز مهران، تکمیل طرح چهاربانده کردن محور ایلام-مهران و دیگر پروژه های راهسازی استان ضروری است.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha