۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
 تامین برق و گاز مطالبه گلخانه داران/ ضرورت ساخت پایانه گل در مازندران
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تامین برق و گاز مطالبه گلخانه داران/ ضرورت ساخت پایانه گل در مازندران

سلمانشهر- امیدی، گلخانه دار و فعال حوزه گل و گیاه در غرب مازندران، تامین امکانات برق و گاز را مهمترین دغدغه تولیدکنندگان گل و گیاه و گلخانه داران بیان کرد.

قنبر امیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تامین آب، برق و گاز برای تولید گل وگیاه و گلخانه دغدغه مهم فعالان گل و گیاه محسوب می شود، افزود: تامین برق نسبت به گاز آسانتر است ولی برای تامین و اشتراک گاز باید هفت خان رستم را گذراند.

وی با عنوان اینکه برای دریافت اشتراک گاز گلخانه جدید که یک هکتار وسعت دارد با مشکل روبرو شدم، گفت: با آنکه سال ها در زمینه تولید گیاه فعالیت دارم به رغم پیگیری های فراوان موفق به دریافت اشتراک نشدم.

وی درباره مسائل موجود در تولید گل و گیاه گفت: با آنکه در زمینه تولید مشکلی نداریم اما برای دریافت اشتراک گاز دو تا سه سال باید پیگیری و دوندگی کنیم تا مسئله حل شود.

امیدی درباره وضعیت تولید گل و گیاه در منطقه و استان گفت: منطقه سلمانشهر در ایران حرف اول را در زمینه تولید گل و گیاه می زند و به واقع مهد گل ایران محسوب می شود.

وی گفت: به رغم آنکه تولیدکننده گل هستیم اما توجه کافی به آن نشده است و ساخت پایانه گل و گیاه در منطقه نیاز اساسی به شمار می رود.

تولیدکننده گل کاکتوس در غرب مازندران با عنوان اینکه یک پایانه در غرب مازندران در دست ساخت است، گفت: این پایانه به رغم گذشت سال ها هنوز تکمیل نشده است.

وی درباره بازارهای فروش و صادراتی با بیان اینکه تولیدات را به بازارهای خارجی هم صادر می کنیم، گفت: اخیرا قراردادی برای صادرات گل و گیاه با ترکیه منعقد کردیم تا کاکتوس صادر کنیم.

امیدی با اظهار اینکه به تازگی تولید آناناس را آغاز کردم، گفت: سال قبل به دلیل عدم تامین گاز، دو هزار اصله نهال آناناس در گلخانه ام از بین رفت.

وی با بیان اینکه بازار گل و گیاه در دوران کرونا رونق گرفته است، گفت: استقبال مردم برای خرید گل و گیاه خوب است و به رغم آنکه مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد اما مردم برای خرید گل رغبت نشان می دهند.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha