۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
نامه نگاری با رئیسی و مخبر برای تامین منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان
رئیس فراکسیون کارگری مجلس به بازار خبر داد:

نامه نگاری با رئیسی و مخبر برای تامین منابع مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس فراکسیون کارگری مجلس از نامه نگاری با رئیسی و معاون اول رئیس جمهور برای تامین منابع لازم جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره اقدامات در دستورکار مجلس برای بهبود وضعیت بازنشستگان، اظهار داشت: یکی از انتقادات جدی ما به دولت آقای روحانی آن بود که در هشت سال گذشته همسان سازی حقوق بازنشستگان را آن طور که ما توقع داشتیم، عملیاتی نکرد. 

وی متذکر شد: البته همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰ آمده است و در حال اجراست. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیرا طرحی در مجلس برای دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تدوین و بیش از ۳۰ نماینده هم آن را امضا کردند.

بابایی کارنامی ادامه داد: اما چون احتمالا شورای نگهبان به جهت بار مالی این طرح را رد می‌کند، نامه‌ای به رئیسی و معاون اول رئیس جمهور نوشتیم تا دولت منابع مالی لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را در تدوین لایحه بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه در نظر گیرد. 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: ما یک حکم کلی و قانونی داریم مبنی بر اینکه میزان دریافتی بازنشستگان باید ۹۰ درصد حقوق شاغلان باشد که نمایندگان پیگیر دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند و دولت باید لایحه آن را به مجلس ارائه دهد.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته کشوری TR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      چرا برنامه توسعه هفتم دیگر بازنشسته ای نیست که همسانسازی را اجرا کنید
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 0
      باور کنید از طرح یاری ووام بازنشستگان دست بردارید مگر با این حقوق بازنشسته میتواند از پس قسط بر آید حتما باید از احتیاجات روز مره زندگی بگذرد ما حقمان که دائمی کردن همسان سازی وافزایش حقوق بازنشستگان است میخواهیم لااقل رئیس سازمان بازنشستگی کشوری ولشکری هم از حق ما بازنشستگان دفاع کنند یا شاید فکر میکنند اگر دفاع کنند موقعیت شغلیشان به خطر میافتد کو گوش شنوا دلمان را با این نوشته ها خوش کردیم ولی کسی به دردمان نمیرسد توکل به خدا
    • عباسعلی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      سلام خسته نباشید آقایان چرا همسانسازی بازنشستگان را این دست این دست می کنید این که در بوجه 1400 دیده شده است