۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
سهم ۲۰ درصدی بانک ملی از پرداخت کل تسهیلات بانکی سال گذشته| پیشتازی در پرداخت وام ازدواج

سهم ۲۰ درصدی بانک ملی از پرداخت کل تسهیلات بانکی سال گذشته| پیشتازی در پرداخت وام ازدواج

‌کل نظام بانکی در سال گذشته حدود ۱۹ هزار هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که سهم بانک ملی از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی در سال ۹۹ بیش از ۲۰ درصد بوده است.

به گزارش بازار، بانک ملی ایران همواره در پرداخت تسهیلات بانکی سرآمد بوده است و آن طور که اطلاعات نظام بانکی حکایت می کند، ‌ در بسیاری از سرفصل، بانک ملی ایران رتبه نخست تخصیص منابع به متقاضیان را دارد.
یکی از مهمترین نقش های بانک ها جمع آوری منابع مردمی و تخصیص آن در قالب تسهیلات به متقاضیان است؛ نقشی که بانک ملی ایران طی ۹۳ سال فعالیت خود به خوبی آن را ایفا کرده است و کمتر واحد تولیدی، بنگاه اقتصادی و یا فردی را می توان یافت که از این تسهیلات بهره نبرده باشد.
گرچه جمع منابعی که بانک ملی ایران طی بیش از ۹ دهه حضور خود به نظام اقتصادی کشور تزریق کرده است بسیار زیاد است، اما نگاهی به عملکرد بانک طی پنج سال گذشته در این حوزه می تواند گویای روند آن طی همه دوران فعالیتش باشد.
در حوزه تسهیلات جدید نیز بانک ملی ایران عملکرد درخشانی داشته است، به طوری که مبلغ کل تسهیلات کرونایی پرداخت شده توسط این بانک تا پایان فصل بهار امسال از مرز ۱۲۶.۵ هزار میلیارد ریال عبور کرده و بیشترین تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ از سوی این بانک به مبلغ ۳۰.۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.
نگاهی به کارنامه بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز از پیشتازی آن حکایت می کند.
گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که در سال گذشته، میزان تسهیلات ازدواج پرداختی توسط نظام بانکی به ۴۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بانک ملی ایران نیز در این سال ۲۱۷ هزار و ۲۹۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۱۱۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است. مقایسه این اعداد نشان می دهد که حدود ۲۶ درصد تسهیلات این بخش توسط بانک ملی ایران تامین شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha