۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
 ترکیه دومین کشور جهان به لحاظ رشد اقتصادی است
رئیس‌جمهور ترکیه:

ترکیه دومین کشور جهان به لحاظ رشد اقتصادی است

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به ثبت نرخ رشد ۲۱.۷ درصدی در سه ماهه دوم امسال تاکید کرد دومین کشور جهان به لحاظ رشد اقتصادی هستیم.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه جاده و تونل‌های ایی‌دره-ایکیزدره در استان ریزه اظهار داشت: به لطف اقدامات انجام شده برای عادی‌سازی شرایط و سطح واکسیناسیون کرونا، شاهد انتشار پیاپی اخبار موفقیت‌های بی‌نظیر در کلیه حوزه‌های اقتصاد هستیم.

اردوغان تاکید کرد: اقتصاد ترکیه با نرخ رشد ۲۱.۷ درصد در سه ماهه دوم سال که اول سپتامبر اعلام شد، پس از انگلیس، دومین کشور جهان به لحاظ رشد اقتصادی شد.

وی ضمن اشاره به دستیابی به بالاترین سطح صادرات در تاریخ ترکیه، گفت: حجم صادرات ماه آگوست به حدود ۱۹ میلیارد دلار رسید، این رقم در ۸ ماهه اول سال نیز به ۱۴۰.۲ میلیارد دلار دست یافته و برای ۱۲ ماه سال نیز به ۲۰۷.۵ میلیارد دلار ارتقا یافت.

رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: در حوزه اشتغال نیز آمار پیش از همه‌گیری را نیز پشت سر گذاشته و از مرز ۲۹ میلیون نفر فراتر رفته‌ایم.

اردوغان با تاکید بر اینکه تورم نه تنها مشکل ما بلکه مشکل همه جهان است، خاطرنشان کرد: منطقه یورو در حال مبارزه با بالاترین تورم ۱۰ سال اخیر است.

وی در پایان گفت: در بخش گردشگری ظرف مدت کوتاهی به نقطه‌ای رسیدیم که ضررهای خود را جبران کرده و حتی به سود دست یافتیم.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha