۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
از سرگیری مبادلات مالی خصوصی با افغانستان
پس از دو هفته توقف صورت گرفت؛

از سرگیری مبادلات مالی خصوصی با افغانستان

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند با برقراری مجدد خط مبادلات مالی خصوصی با افغانستان امکان انتقال پول به افغانستان فراهم شده است.

به گزارش بازار، رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند: در پی صدور مجوز وزارت دارایی آمریکا به بانک‌ها و موسسات مالی، انتقال حواله‌های مالی شخصی به مقصد افغانستان از سر گرفته شده است.

پس از دو هفته توقف با چراغ سبز وزارت دارایی آمریکا، شرکت بزرگ خدمات مالی وسترن یونیون اعلام کرد اماده عرضه خدمات مالی با افغانستان با دو واحد پولی دلار و افغانی (واحد پول افغانستان) و تا دو هفته عرضه این خدمات بدون کارمزد خواهد بود.

با برقراری مجدد خط مبادلات مالی شخصی با افغانستان امکان انتقال پول به افغانستان فراهم شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده بانک جهانی، سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار از طریق حواله‌ها به افغانستان ارسال شد که گفته می‌شود اغلب کمک شهروندان افغان ساکن خارج از کشور برای اعضای خانواده خود در افغانستان بود.

هنوز حدود ۹ میلیارد دلار پول‌های دولت افغانستان که به دستور بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان مسدود شده آزاد نشده است.

رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند: آمریکا برای ازاد سازی این دارایی‌ها شروطی وضع کرده است.

هنوز به طور رسمی شروط آمریکا اعلام نشده است، اما مقامات انگلیس گفته اند ایجاد مسیر امن برای خروج اتباع غربی و افراد مورد نظر آنان از جمله این شروط است.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha