۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
اعتصاب سراسری رانندگان قطار آلمان
به منظور افزایش دستمزد صورت گرفت؛

اعتصاب سراسری رانندگان قطار آلمان

اعتصاب سراسری رانندگان قطارها در آلمان برای سومین بار در یک ماه گذشته ادامه می‌یابد.

به گزارش بازار، پس از آن که درخواست قضایی شرکت ملی راه آهن آلمان (دویچه بان) علیه اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان (GDL) شامگاه پنجشنبه رد شد، اعتصاب سراسری رانندگان قطارها در این کشور برای سومین بار در یک ماه گذشته ادامه می‌یابد.

شرکت ملی راه آهن آلمان اعلام کرد در تلاش برای متوقف کردن جنبشی که روز چهارشنبه در بخش قطارهای باری و روز پنجشنبه ساعت ۲ بامداد برای قطارهای مسافربری آغاز شد، یک درخواست فوریت را به دادگاه کار فرانکفورت ارائه کرده بود. اما به گفته سخنگوی دادگاه، شامگاه پنجشنبه این درخواست رد شد و این امر موجب ادامه اعتصاب می‌شود.

یک سحنگوی شرکت ملی راه آهن آلمان گفت این شرکت تصمیم گرفت به این حکم درخواست تجدید نظر دهد.

بنا بر اعلام دادگاه کار فرانکفورت، این درخواست احتمالا روز جمعه بررسی خواهد شد.

مارتین زایلر، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت راه‌آهن پیش از بررسی این درخواست در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعتصاب‌ها تنها زمانی مجاز است که در چارچوب قانونی قابل اجرا ثبت شده باشد، اما به نظر ما اعتصاب‌های اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان در این چارچوب جای نمی‌گیرد.»

دویچه بان شامگاه چهارشنبه از پیشنهاد بهتری به اتحادیه لوکوموتیورانان مبنی بر افزایش ۳,۲ درصدی حقوق‌ که از سال آینده در دو بخش واریز خواهد شد، خبر داد. دوره اعتبار توافق بر سر افزایش دستمزد نیز از ۴۰ ماه به ۳۶ ماه کاهش می‌یابد. در نهایت «مساعده کرونایی» بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو که یک مطالبه دیگر این اتحادیه بود، به شاغلان این بخش پرداخت می‌شود.

کلاوس وسلسکی، رییس اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان روز پنجشنبه در گفتگو با تلویزیون سراسری آلمان گفت: «این پیشنهاد قابل قبول نیست. خبر بد برای مسافران قطارها این است که این اعتصاب ادامه می‌یابد.»

شرق آلمان و برخی کلان شهرها به ویژه فرانفکورت در غرب این کشور به شدت تحت تاثیر این جنبش سراسری قرار می‌گیرند.

در بخش حمل و نقل باری بیش از ۲۰۰ قطار صبح سه شنبه فعالیت خود را متوقف کردند و مشتریان صنعتی را که پیش از این به علت کمبود قطعات دچار مشکل بودند، با مشکلات بیشتری مواجه کرد.

این اعتصاب همچنین زنجیره‌های تحویل و عرضه با کشورهای همسایه در اروپا را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اتحادیه لوکوموتیورانان آلمان در نظر دارد تا سه شنبه آینده به این اعتصاب ادامه دهد که می‌تواند طولانی‌ترین اعتصای این اتحادیه در چند سال گذشته باشد. این سومین اعتصاب رانندگان قطارها از دهم اوت محسوب می‌شود.

سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه گفت آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور امیدوار است که در این مناقشه اجتماعی، هر چه سریعتر نتیجه‌ای رضایتبخش برای همه طرف‌ها حاصل شود.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان نیز با یادآوری این مطلب که اقتصاد کشور در مرحله بسیار سرنوشت ساز احیا قرار دارد، گفت نمی‌خواهد در این گفتگوها مداخله کند.

کد خبر: ۱۰۵٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha