۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
بلاتکلیفی فعالان صنعت چاپ بین وزارتخانه‌های صمت و ارشاد
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران مطرح کرد

بلاتکلیفی فعالان صنعت چاپ بین وزارتخانه‌های صمت و ارشاد

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از بلاتکلیفی فعالان صنعت چاپ بین قوانین وزارت صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی گلایه کرد.

به گزارش بازار، احمد ابوالحسنی در مراسم روز ملی چاپ گفت: روزی که نمایندگان در مجلس تصویب کردند اتحادیه چاپ زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، کمتر چاپخانه‌ای حتی یک ماشین دو رنگ داشت، اما الان راه اندازی معمولی‌ترین چاپخانه به ۴۰ میلیارد توام سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی با انتقاد از اینکه قوانین به روز نشده و بخش صنعتی چاپخانه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده نمی‌شود، گفت: در قوانین وزارت ارشاد سرفصل مشخصی برای حمایت از فعالیت‌های صنعتی چاپخانه‌ها نیست و می‌گویند چاپخانه‌ها برای حمایت‌های صنعتی باید به وزارت صمت مراجعه کنند، در مقابل وزارت صمت هم اعلام می‌کند شما زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید و آن‌ها باید مشکلات چاپخانه‌ها را پیگیری کنند.
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با ابیان اینکه ما تنها صنعتی هستیم که نه می‌توان بخش فرهنگ و نه بخش صنعت را از آن جدا کرد، گفت: باید ساختار و قوانین متناسب با شرایط روز چاپخانه‌ها تغییر کند.
 
وی افزود: به عنوان مثال الان به دلیل مشکلات اقتصادی و تامین فضا، چاپخانه‌های بزرگ به حاشیه تهران، همچون قلعه حسن خان رفته‌اند که زیر مجموعه اتحادیه چاپخانه‌داران نیست و به همین دلیل به‌ناچار زیرمجموعه اتحادیه تابلوسازان و عکاسان که از مشکلات صنعت چاپ بی‌خبرند شده‌اند.
 
ابوالحسنی در ادامه افزود: این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که وزارت ارشاد معتقد است چاپخانه‌های حاشیه تهران باید زیر نظر اتحادیه چاپخانه‌داران تهران باشند، ولی با وجود نامه‌نگاری اتاق اصناف باز هم وزارت صنعت قبول نکرده است.
 
وی در ادامه افزود: وقتی اتحادیه تهران با ۴۰ نفر نیروی بازرسی، بازهم با کمبود نیرو برای نظارت دقیق بر چاپخانه‌ها مواجه است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سه نیرو چگونه می‌تواند بر چاپخانه‌های استان تهران نظارت کند؟
 
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در ادامه با اشاره به نقش موثر این صنعت در افزایش فروش و صادرات صنایع شکلات و بسته‌بندی گفت: چرا باید پسته ایران در چین و زعفران ایران در اسپانیا بسته بندی و صادر شود.
 
وی در پایان با اعلام اینکه فعالان صنعت چاپ مشکلات فراوانی دارند، که با برخی قوانین به راحتی حل خواهند شد، از نمایندگان مجلس و دولت خواست به داد صنعت چاپ برسند.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha