۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
افزایش کرایه سد راه صادرات آهک کرمان/ گلایه از گرانی مواد اولیه
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش کرایه سد راه صادرات آهک کرمان/ گلایه از گرانی مواد اولیه

کرمان- شادمان،مدیر شرکت تولیدی کرمان آهک با اشاره به افزایش کرایه حمل و نقل گفت: نرخ کرایه کنونی برای خریدار و تولیدکننده مقرون به صرفه نیست به همین دلیل درحال حاضر صادرات خارج از استان و کشور نداریم.

محمد شادمان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۶۲ یعنی قریب به ۴۰ سال است که مشغول به فعالیت است، افزود: شرکت تولیدی کرمان آهک اقدام به تولید آهک سنتی و صنعتی می کند.

وی با بیان این مطلب که بنده در سال ۹۳ به عنوان تولید کننده نمونه استانی انتخاب شده ام و همچنین تجربه صادرات خارج از کشور را داریم، عنوان کرد: در حال حاضر دو کارخانه یکی در کیلومتر ۸ جاده کوهپایه کرمان و دیگری در کیلومتر ۱۴ جاده زرند احداث کرده ایم که کارخانه جاده کوهپایه مشغول به فعالیت است.

شادمان با اشاره به اینکه کارخانه جاده ۸ کوهپایه به متراژ ۸ هکتار و ۷ نفر مشغول به کار هستند، تصریح کرد: علی رغم اینکه کارخانه کیلومتر ۱۴ جاده زرند، ۳ سال است که راه اندازی شده است اما به دلیل عدم گازکشی همچنان معطل مانده است.

وی با بیان این مطلب که پول خرید دستگاه های گاز نیز پرداخت شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهار داشت: این درحالی است که ما درحال حاضر هشت کوره یک هزار و ۵۰۰ تنی آماده پخت داریم اما به دلیل نبود گاز کار بر روی زمین مانده است از طرف دیگر اگر سه سال پیش گازکشی می کردند، قیمت مصرفی و هزینه ها بسیار پایین تر بود.

مدیر شرکت تولیدی کرمان آهک با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده است، عنوان کرد: در سالیان گذشته آهک به استان های مختلف کشور همچون تهران، تبریز و غیره ارسال می شد اما متاسفانه کرایه های حمل و نقل بسیار بالا رفته است و برای خریدار و تولید کننده مقرون به صرفه نیست لذا درحال حاضر صادرات خارج از استان و کشور نداریم.

وی با بیان این مطلب که مواد اولیه ما سنگ معدنی است که قیمت آن گران تر شده است، بیان داشت: درخواست ما از مسئولان این است که مواد اولیه را با قیمت مناسب تری در اختیار شرکت ها و کارخانه قرار بدهند تا بتوان آهک را با قیمت بهتری در اختیار مصرف کننده قرار داد.

کد خبر: ۱۰۵٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha