۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
جبران کسری بودجه با توسعه پایه های مالیاتی| طرح مجلس برای حذف قرارداد مختلف در استخدام و پرداخت حقوق
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بازار مطرح کرد:

جبران کسری بودجه با توسعه پایه های مالیاتی| طرح مجلس برای حذف قرارداد مختلف در استخدام و پرداخت حقوق

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: باید در راستای جبران کسری بودجه پایه های مالیاتی را توسعه دهیم و از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم.

روح‌الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای جبران کسری بودجه سالیانه اظهار داشت: یکی از بهترین راه حل ها در راستای جبران کسری بودجه این است که بودجه کشور را به صورت واقع بینانه ببندیم.

وی تصریح کرد: همچنین ما باید آمار دقیقی از ظرفیت، جمعیت و درآمد و اشتغال کشور داشته باشیم که متاسفانه این آمارها وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان این که دولت باید در راستای جبران کسری بودجه به موضوعات مالیاتی ورود کند، اظهار داشت: ما باید از ظرفیت امور مالیاتی کشور بهترین استفاده را ببریم. آن چه که در برنامه ششم توسعه در راستای مالیات ها تاکید شده باید مد نظر قرار گیرد همچنین ما باید در راستای جبران کسری بودجه پایه های مالیاتی را توسعه دهیم و از فرارهای مالیاتی جلوگیری کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین هزینه های جاری کشور طی سال های اخیر افزایش پیدا کرده که باید در راستای کسری بودجه کاهش پیدا کند در این راستا ما می توانیم مبحث کوچک سازی وزارت خانه ها را مد نظر قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید پرداخت های ما عادلانه شود،گفت: در حال حاضر این پرداخت ها عادلانه نیست. ما در بحث پرداخت حقوق و دستمزد عناوین گوناگون قراردادها اعم از شرکتی، حجمی، پیمانی، قراردادی و آزمایشی و رسمی را داریم و مجلس در این زمینه طرحی را آماده دارد که البته درخواست دولت بر این است که با آنها هماهنگ شویم تا لایحه ای در این زمینه به مجلس ارائه شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha