۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
 گمرک یک سازمان مجری است و نمی تواند جلوی ورود کالا را بگیرد
معاون فنی گمرک ایران:

گمرک یک سازمان مجری است و نمی تواند جلوی ورود کالا را بگیرد

معاون فنی گمرک گفت: گمرک نمی تواند جلوی ورود کالا را بگیرد و هرزمان به ما اعلام شود کالایی متروک است؛ گمرک کالا را متروکه می کند و هر گاه اظهار شود، تشریفات گمرکی را انجام می دهد.

به گزارش بازار، جمال ارونقی در پاسخ به شکایت سازمان غذا و دارو از گمرک گفت: ظاهرا سازمان غذا و دارو هنوز فرق بین ورود کالا با ترخیص کالا و همچنین فرق بین سازمان گمرک با سازمان انبارهای عمومی یا بنادر را متوجه نشده اند.

وی با بیان اینکه در ابتدا کالا وارد شده به انبارهای عمومی انتقال داده می‌شوند، گفت: هر زمان هم صاحب کالا از فرصتی که در اختیارش قرار داده شده کالای وارد شده را به گمرک اظهار کند، تشریفات گمرکی انجام می‌شود.
 
معاون فنی گمرک افزود: گمرک سازمان مجری است و نمی‌تواند جلوی ورود کالا را بگیرد و هرزمان به ما اعلام شد کالایی متروک است گمرک کالا را متروکه می‌کند و هر گاه اظهار شد، تشریفات گمرکی را انجام می‌دهد.
 
وی در ادامه با اشاره به ماجرای واردات ۴۰۰ هزار ویال داروی رمدسیویر بدون مجوز بهداشت و دپوی آن، گفت: با مراجعه به انبارهای دارویی مشاهده کردیم ۱۳ تن داروی آماده رمدیسیویر وجود دارد که در نامه‌ای به وزارت بهداشت خواستار نظر سازمان غذا و دارو شدیم، که در نامه دیروز این سازمان به سازمان بازرسی اعلام شده است که گمرک اجازه ورود این کالا را داده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha