۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در البرز| سیاست گذاری‌های دولت مانع پیشرفت در حوزه اقتصادی شده است
رئیس اتاق بازرگانی البرز:

وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در البرز| سیاست گذاری‌های دولت مانع پیشرفت در حوزه اقتصادی شده است

کرج- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در این استان، گفت: بی توجهی به نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری‌ها سد راه پیشرفت اقتصادی کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، پرهام رضایی در بازدید هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز از پارک علم و فناوری استان البرز که با حضور رئیس و معاونان پارک برگزار شد، اظهار کرد: این مجموعه جزو مراکز علمی مهم کشور و صاحب افتخارات بیشماری است، به تبع فعالیت آن در البرز افتخار بزرگی برای استان به شمار می رود.

رضایی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان فعال در مجموعه پارک علم و فناوری در بحث تجاری سازی و فروش تولیدات خود نیاز به حمایت دارند، گفت: در موضوع صادرات که نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد، به طور مرتب شرکت‌های دانش بنیان و گروه های استارت آپی را تشویق می کنیم که وارد کار شده و بیشتر فعالیت کنند اما متاسفانه چاره ای برای تامین بازار فروش این شرکت‌ها اندیشیده نشده است.

امیدواریم در دولت سیزدهم رویکرد و نگاه به بخش خصوصی تغییر کند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با گلایه از اینکه متاسفانه سیاست گذاری‌های دولت در مشورت با بخش خصوصی مانع از پیشرفت در حوزه اقتصادی شده است، افزود: امید است که در دولت سیزدهم رویکرد و نگاه به بخش خصوصی تغییر کرده و اعتماد بیشتری به فعالان بخش خصوصی انجام شود.

وی با اشاره به حضور موثر اعضای اتاق بازرگانی البرز در صندوق پژوهش و فناوری استان به عنوان سهامداران آن تصریح کرد: با توجه به این اتفاق اتاق بازرگانی می تواند نقش مهمی در حمایت از طرح‌ها فناور و پژوهشی داشته باشد.

رضایی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار واحد صنعتی در البرز گفت: خوشبختانه بسیاری از این واحدهای صنعتی فعال هستند و موارد کمی به تعطیلی کشیده شده است و یا با کاهش ظرفیت تولید کار می کند.

بهترین پایگاه ها در حوزه صنایع غذایی، قطعات خودرو و صنایع دارویی در البرز وجود دارد
وی با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت واحدهای صنعتی استان البرز به عنوان بازار هدف فعالیت شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد: این شرکت‌ها باید ظرفیت‌های خالی صنایع استان را تکمیل کنند، بهترین پایگاه‌ها در حوزه صنایع غذایی، قطعات خودرو و یا صنایع دارویی برای فعالیت دانش بنیان در استان البرز وجود دارد که در مدت زمان کوتاهی سبب رشد سریع اقتصادی استان می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰ برند ملی در البرز توضیح داد: این شرکت‌ها بازار فروش خود را دارند اما گاهی با ایده‌هایی که یک شرکت فناورانه یا تحقیقاتی در اختیار این برندها و دیگر صنایع استان قرار می دهد، پیشرفت خوبی در افزایش آمار صادراتی آن حاصل می شود.

وی با این توضیح که تنها با کار بر روی بازارهای هدف کشورهای همسایه جمعیتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی تحت پوشش صادرات ایران قرار می گیرد، افزود: با توجه به اینکه از لحاظ علمی کشورما ظرفیت‌های علمی بالایی برای تولید محصولات جدید دارد، می تواند محصولات مورد نیاز این کشورها را تامین کند.

رضایی با تاکید بر تمرکز اتاق بازرگانی بر حوزه بین الملل برای میزبانی و اعزام هیات تجاری به خارج از کشور، عنوان کرد: بخش مهمی از گسترش روابط اقتصادی به امور بین الملل وابسته است که با توجه به شیوع کرونا در اتاق بازرگانی البرز سعی کرده ایم که در قالب وبینارهای آنلاین گسترش سطح روابط خارجی را پیش ببریم.

وی با اشاره به نگاه مثبت هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در بحث پیشبرد اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی بیان کرد: در این قالب می توانیم پروژه ای را تعریف کرده و در قالب آن با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و گروه های پژوهشی- تحقیاتی در بحث تجاری سازی این مجموعه ها گام برداریم.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha