نگرانی غول‌های فناوری چین از مقررات جدید برای بازی‌های آنلاین

نگرانی غول‌های فناوری چین از مقررات جدید برای بازی‌های آنلاین

مقامات چین زمانی را که کودکان می‌توانند به بازی‌های آنلاین اختصاص دهند به یک ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل کاهش دادند.

به گزارش بازار، مقامات چین روز دوشنبه زمانی را که کودکان می‌توانند به بازی‌های آنلاین اختصاص دهند به یک ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل کاهش داد تا بنابر اعلام رسانه‌ها به این ترتیب با وابستگی کودکان به این گونه بازی‌ها مقابله کند.

طبق قوانین جدید کاربران کمتر از ۱۸ سال تنها می‌توانند بین ساعت‌های ۲۰ تا ۲۱ به وقت محلی و در روزهای تعیین شده بازی کنند.
مرجع نظارتی این حوزه که بر بازار بازی‌های ویدئویی در کشور نظارت دارد اعلام کرد شرکت‌های بازی‌های آنلاین حق ندارند خارج از این ساعات به کودکان خدمات ارائه دهند و باید از اجرای سیستم تعیین هویت اطمینان یابد.

تا کنون کودکان در چین اجازه داشتند سه ساعت در تعطیلات و یک ساعت و نیم در سایر روزها به بازی‌های آنلاین بپردازند.

این مقررات جدید بخشی از کارزار گسترده تشدید کنترل از سوی پکن در مقابل غول‌های فنآوری چینی مانند شرکت علی بابا و تنسنت هلدینگ است که نگرانی سرمایه گذاران را برانگیخته و بر سهام آن‌ها در چین و خارج از کشور اثر گذاشته است.

اداره ملی مطبوعات و انتشار هم بر تعداد و شدت بازرسی‌ها از شرکت‌های بازی‌های آنلاین افزوده است تا از اجرای این محدودیت‌ها اطمینان حاصل شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha