۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
قیمت خرید تضمینی گندم ۷۵۰۰ تومان شد

قیمت خرید تضمینی گندم ۷۵۰۰ تومان شد

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت گندم برای سال زراعی جدید ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با بیا این که اجرای الگوی کشت ابزار می خواهد، گفت: یکی از این ابزارها قیمت بوده که تا الان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی نبوده و مجلس کمک کرد شورای قیمت‌گذاری را به همین منظور در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کردیم تا قیمت توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و این قیمت باید قبل از آغاز کشت اعلام شود، به همین منظور در جلسه امروز قیمت گندم برای سال زراعی جدید ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.

وی ادامه داد: ابزار دوم برای اجرای الگوی کشت، کشاورزی قراردادی است، اگر به کشاورز می گوییم به جای صیفی جات گیاهان دارویی بکارد باید خریدار محصول از قبل مشخص شده باشد، کشاورزی قراردادی و حضور صنایع تبدیلی در کنار کشاورز باعث می‌شود کشاورز با خیال راحت کار را انجام دهد.

ساداتی نژاد افزود: صنایع تبدیلی بذر مناسب و اصلاح شده، کود مورد نیاز و آموزش لازم را به کشاورز می دهند و محصول را بیمه کرده و در آخر محصول را از کشاورز خریداری می کنند که این اقدام تولید و درآمد کشاورزان را افزایش خواهد داد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: مطالعات بر روی اجرای الگوی کشت در اراضی کشاورزی کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شده اما در اجرا مشکل داشتیم که به زودی اجرایی خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha