۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کشت دوباره برنج در ۴۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران
به رغم محدودیت منابع آبی انجام شد؛

کشت دوباره برنج در ۴۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

ساری- به رغم کم آبی و تاکید بر عدم کشت دوباره برنج، ۴۷ هزار هکتار از شالیزارهای استان با استفاده از آب های سطحی به زیر کشت دوم رتون رفتند.

به گزارش خبرنگار بازار، محدویت های منابع آبی و کاهش بارندگی در سال جاری سبب شد تا کشت دوباره برنج و رتون در مناطق مختلف استان منع شود اما با این حال در بیش از ۴۷ هزار هکتار از مزارع به زیر کشت دوباره برنج رفتند.

عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پیگیری خبرنگار بازار درباره چرایی کشت دوباره برنج در استان با بیان اینکه کشت در این مزارع با استفاده از آب های سطحی در مناطقی که کمتر دچار مشکل و تنش آبی بودند، انجام شده است، افزود: در حال حاضر رویش دوباره رتون در مرحله داشت قرار دارد و زمان کشت به پایان رسیده است.

وی با اظهار اینکه ۹۰ درصد از شالیزارهای استان برداشت شده است، ادامه داد: کشاورزانی که منابع آبی مطمئنی داشتند اقدام به کشت دوم برنج کردند و منابع آبی آن از رودخانه ها نیز تامین شده است.

شهیدی فر سطح مزارع برداشت شده با کمباین را بیش از ۱۸۱ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: بیش از سه هزار هکتار با دروگر و چهار هزار و ۲۱۸ هکتار به صورت دستی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح برنج زارهای استان را ۲۱۵ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج برداشت شود. 

کد خبر: ۱۰۵٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha