۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
رستوران‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند| مسئولان به کمک‌مان بشتابند
مدیر رستوران پاییزان بوشهر:

رستوران‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند| مسئولان به کمک‌مان بشتابند

بوشهر- نوشادی، مدیر رستوران پاییزان در بوشهر با بیان اینکه رستوران‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند گفت: مسئولان به کمک ما بشتابند تا از شکست نجات پیدا کنیم.

اصغر نوشادی مدیر رستوران پاییزان در بندر بوشهر با سابقه بیش از ۲۰ سال فعالیت مستمر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات صنف رستوران‌داران بوشهر اظهار داشت: رستوران‌های استان در دو سال اخیر و با گسترش ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های متعدد، دچار مشکلات زیادی شدند و اکثر رستوران‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی‌های متعدد، مشتری‌های همیشگی را از دست دادیم و فروش روزانه نیز کاهش بسیار زیادی داشته است.

مدیر رستوران پاییزان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۴۰ نمونه غذا در این رستوران سرو می‌شود که ۷ غذای محلی ویژه بوشهری‌هاست که شامل قلیه ماهی و قلیه میگو و سایر غذاهای دریایی منحصربفرد است.

کاهش ۶۰ درصدی مشتریان
نوشادی تصریح کرد: ۲۰ نفر در این رستوران به طور مستقیم شاغل هستند و هر کدام نان‌آور یک خانواده به شمار می‌روند و در صورت تعطیلی و یا تعدیل نیرو، چندین خانواده با بحران روبه‌رو می‌شوند.

وی بیان کرد: هزینه‌ها کمرشکن شده و نمی‌توانیم قیمت غذا را خیلی افزایش دهیم چون مشتری‌ها را از دست می‌دهیم و از طرفی با توجه به افزایش قیمت روزافزون انواع مواد اولیه، هیچ راهی جز افرایش قیمت نداریم که این مساله موجبات کاهش چشمگیر مشتریان شده است بگونه‌ای تعداد مشتریان رستوران‌ها ۶۰ درصد کاهش یافته است.

این کارآفرین بخش خصوصی بیان کرد: اکنون درآمد و هزینه با هم نمی‌خواند و واقعا با ضرر داریم کار می‌کنیم و اگر نگران کارگران و معیشت آنان نبودم، تعطیل می‌کردم.

هزینه آب و برق کمرشکن است
نوشادی گفت: هزینه برق و آب، فشار طاقت‌فرسایی وارد کرده و از مسئولان انتظار داریم تنفس بدهند و قسط‌بندی کنند تا بتوانیم ادامه بدهیم.

وی ابراز داشت: حقوق و بیمه پرسنل رستوران را واقعا به‌زور پرداخت می‌کنیم و اگر مسئولان در بحث برق و آب همکاری نکنند، قطعا نمی‌توانیم ادامه دهیم.

مدیر رستوران پاییزان افزود: برای سرپا نگه داشتن رستوران و بخاطر حفظ کارگران، وامی از بانک گرفتم و بدلیل رکود بازار، نتوانستم اقساط را پرداخت کنم و مجبور شدم طلاهای همسرم را فروختم و الان در شرایط بغرنجی هستیم.

نوشادی بیان کرد: مسئولان مکررا از حمایت از اشتغال و بخش خصوصی صحبت می‌کنند ولی عملا حمایتی را شاهد نیستیم و از طریق این رسانه، از متولیان امور می‌خواهم ورود کرده و کمک کنند.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha