۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
ذخایر آبی همدان تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان پاسخگوی نیاز خواهد بود
مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان:

ذخایر آبی همدان تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان پاسخگوی نیاز خواهد بود

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای همدان گفت: این روزها با حجم برداشت آب از سدها و مصارف بالای شهروندان ذخایر آبی تنها تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان پاسخگوی نیاز همدان خواهد بود.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارندگی استان همدان در سالجاری نسبت به سال گذشته کاهش ۴۲ درصدی دارد، گفت: میزان بارندگی استان همدان در سال آبی جاری ۲۸۰ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۲ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه  در سال جاری بارندگی نداشتیم و ذخایر برفی هم در زمستان نداشتیم بنابراین هیچ سیلابی رها نشده و ره‌آورد رودخانه‌های استان همدان به شدت پایین است، عنوان کرد: سال گذشته در همین موقع ۶۴ میلیون متر مکعب آب وجود داشت اما امسال دو سوم این میزان وجود دارد.

ستوده گفت: درحال حاضر سد اکباتان دارای ۹.۵ میلیون متر مکعب آب است که یک هزار و ۱۲۰ لیتر در ثانیه برای شرب همدان برداشت می‌شود و سد آبشینه نیز دارای ۱.۸ میلیون متر مکعب آب بوده که ۱۵۰ لیتر در ثانیه برای شرب همدان برداشت می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با این حجم برداشت‌ها و مصارف بالای شهروندان این میزان ذخایر آبی تنها تا اواخر مهرماه یا اواسط آبان پاسخگوی نیاز همدان باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ادامه داد: سد کلان ملایر در حال حاضر دارای ۴۰ میلیون متر مکعب است که برای شرب ملایر و حق‌آبه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سد سرابی تویسرکان نیز ۳.۵ میلیون متر مکعب برای شرب شهر تویسرکان برداشت می‌شود ضمن اینکه تصفیه خانه کامل شده است.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha