۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
تامین مواد اولیه دغدغه تولیدکنندگان خوراک آبزیان است
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

تامین مواد اولیه دغدغه تولیدکنندگان خوراک آبزیان است

قائمشمر- غلامحسینی، تولیدکننده پودر آبزیان و خوراک ماهی در مازندران تامین مواد اولیه را از مهمترین دغدغه های تولیدکنندگان این بخش ذکر کرد.

آیدین غلامحسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تامین مواد اولیه برای تولید پودر آبزیان و خوراک ماهی از جمله دغدغه ها به شمار می رود، قیمت محصولات و نقدینگی را از جمله مسائل ذکر کرد و گفت: در گذشته برای خرید مواد اولیه، پرداخت آن در نوبت های مختلف انجام می شد اما اکنون باید حتما پیش پرداخت صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه مواد اولیه کلیکا را از دریا، صیادان و لنج داران تهیه می کنیم، افزود: سال ۷۸ هر کارخانه ای  روزانه ۱۰۰ تن کیلکا تهیه می کرد ولی اکنون در هفته، هر کارخانه ای کمتر از ۳۰ تن کیلکا تامین می کند.

وی یادآور شد: با آنکه اکنون فصل صید کیلکا است، در تامین مواد اولیه با مشکل روبرو هستیم و کارخانه هایی موفق هستند که برای خرید کیلکا، ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پیش پرداخت داده اند.

غلامحسینی با اظهار اینکه قیمت های کیلکا مصوب نیست و از سوی لنج داران عرضه می شود، گفت: ابتدای فصل صید کیلکا، قیمت هر کیلوگرم هشت هزار تومان مطرح شده بود و این نرخ سبب می شود تا قیمت تمام شده به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد.

مدیر شرکت تولید آسورپروتئین با بیان اینکه به ازای هر چهار تا پنج کیلوگرم کیلکا یک کیلوگرم پودر تامین می شود، افزود: گرانی قیمت کیلکا سبب شد تا خرید آن را تحریم کنیم و این مسئله تا حدودی سبب کاهش قیمت شده است.

وی گفت: محصول تولیدی در زمینه خوراک دام و آبزیان مورد استفاده قرار می گیرد و بازار مصرف آن در داخل و خارج از استان وجود دارد. 

کد خبر: ۱۰۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha