۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
«ماسه» را با نهاده مخلوط و به خورد طیور می‌دادند
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

«ماسه» را با نهاده مخلوط و به خورد طیور می‌دادند

شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران از تخلفات حوزه کشاورزی در دولت قبل سخن گفت و تاکید کرد این مسائل باید در دوره جدید وزارت‌ جهاد کاملا شفاف شود.

به گزارش بازار، علی شریعتی مقدم با بیان اینکه در ادامه این زنجیره، تولید مرغ و تخم مرغ و گوشت نیز دچار اخلال شد، ادامه داد: کارخانه ها در این حوزه فقط با ۱۰ الی ۱۵ درصد ظرفیت خود کار کردند و به صورت متعدد با مقاطعی رو به رو بودیم که انواع نهاده ها تا ۵ میلیون تن در گمرکات فاسد شد.

شریعتی مقدم همچنین مقدار کمی نهاده را با ماسه مخلوط می کردند و تا چند برابر قیمت به فروش می رساندند.

این عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه امروز باید در میان اجزای مختلف وزارت جهاد و بخش های مرتبط با نهاده، واقع بینی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مثلا اگر بانک مرکزی قصد تخصیص ارز را دارد، این ارز باید قابل استفاده باشد.

شریعتی مقدم خاطرنشان کرد: اگر واردکننده کالایی را به کشور آورده است، باید مسیر را تسهیل کنیم تا به واقع به دست مصرف کننده برسد.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: ناهماهنگی و عدم واقع بینی در این مدت بیشترین ضربه را به ما زد و مسئله دیگر، قیمت گذاری دستوری بود و از طرفی تولید در حوزه کشاورزی به حاشیه رفت.

شریعتی مقدم گفت: به نظر می رسد آقای ساداتی نژاد مصمم است و در دوره ی کاری خود در مجلس، شناخت خوبی درباره این حوزه پیدا کرده است.

اجداد مرغ بومی را مشخص کنید!
در ادامه، حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون سراسری انجمن های صنفی مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه امکان و پتانسیل خوبی در دست مرغداران وجود دارد تا در صورت تامین نهاده دامی، بیش از چند میلیون تن مرغ در سال تولید کنیم، این رقم را در هر ماه حدود ۲۵۰ تن تخمین زد.

وی افزود: در حوزه بهره وری و افزایش شاخص تولید باید کاری کنیم تا هزینه ها کاهش یافته و درآمد مرغداران فزونی گیرد. در این صورت مردم هم محصول نهایی را با قیمتِ پایین تری خریداری خواهند کرد.

اسدالله نژاد با اشاره به سیاست هایی که سد راه هستند، گفت: در دوره قبل سامانه بازارگاه ساماندهی شد که ابتدا مشکلات بسیاری داشت ولی در مجموع باعث شد دست حلقه های واسط کوتاه شود.

وی همچنین لزومِ تعیین اجداد مرغ بومی توسط وزارت جهاد کنونی را متذکر شد و این روند را موجب ممانعت از خروج ارز از کشور عنوان کرد.

کد خبر: ۱۰۵٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha