اتاق کرمان تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می کند
رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

اتاق کرمان تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می کند

با فرا رسیدن فصل برداشت محصولات پسته، خرما و مرکبات، موضوع تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی از سوی این اتاق پیگیری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات پسته، خرما و مرکبات، موضوع تامین سوخت تراکتورهای کشاورزی را پیگیری می کنیم.

سیدمهدی طبیب زاده، در نشست پیگیری بیمه، پلاک گذاری و تامین سوخت ادوات کشاورزی به ویژه تراکتورها افزود: استان کرمان سهم مهمی از کشاورزی کشور را دارد و با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات از هر روشی برای پیگیری مشکلات کشاورزان استفاده خواهد شد.

رئیس اتاق کرمان، از فعالیت کارگروه تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها خبر داد و بیان کرد:  از آنجایی که برای تخصیص سوخت به تراکتورها، بیمه و پلاک گذاری آن ها تا پایان شهریور ماه شرط شده است، برای حل مشکل با وزارت کشور از طریق مجمع نمایندگان برای مهلت ۶ ماهه به کشاورزان مکاتبه خواهد شد.

وی از رایزنی با بیمه‌ها برای تقسیط مبلغ بیمه شخص ثالث، فراهم کردن زمینه بازدید از تراکتورها و پیگیری برای ثبت مشخصات تراکتور های بازدید شده در سامانه دریافت سهمیه سوخت خبر داد.

طبیب زاده، همچنین خواستار تشکیل ستاد عالی پسته در کرمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی با هدف بررسی راه های توسعه صادرات این محصول ارزآور و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی استان کرمان شد.

در این نشست جلیل کاربخش، نایب رئیس اتاق کرمان نیز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عوامل تولید در کشاورزی و مشکل تامین مالی صادر کنندگان این حوزه، خواستار افزایش حد آستانه معافیت های کشاورزی به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان شد.

محمدرضا ترابی موسوی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: تامین سوخت ادوات کشاورزی و نحوه اختصاص آن از مشکلات جدی کشاورزان به ویژه در آستانه فصل برداشت محصولات است و با توجه به فرسودگی تعداد زیادی از این تراکتورها موضوع بیمه و پلاک گذاری این وسایل تبدیل به یک معضل شده که به این موضوع باید هرچه سریعتر رسیدگی شود.

علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران نیز که به صورت مجازی در این نشست شرکت داشت،   ضمن قدردانی از فعالیت های موثر کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان گفت: کشاورزان در سال‌های اخیر با مشکلاتی چون بحران آب، تامین نهاده‌ها، سرکوب دستوری قیمت محصولات و مشکل صادرات مواجه هستند و در این شرایط نیاز است برای تامین سوخت به این حوزه نگاه مسئولانه داشت.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: طرح تقویت امنیت غذایی در مجلس در دست بررسی است و یکی از بندهای این طرح اختصاص سوخت به ادوات کشاورزی فاقد پلاک است تا امنیت موادغذایی مردم دچار مشکل نشود.

ذبیح الله اعظمی، افزود: وزیر جهاد کشاورزی شناخت خوبی نسبت به استان کرمان دارد و پیگیر سفر وی به استان در اولین فرصت هستیم.

گفتنی است در استان کرمان از ۲۳ هزار دستگاه تراکتور موجود، ۱۸۰ دستگاه در جنوب استان و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه در شمال استان هنوز پلاک گذاری نشده اند.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha