۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
سرمایه گذاری خطر پذیر در امنیت سایبری رکورد زد| حملات سایبری ۴ برابر شد 
«بازار» گزارش می دهد

سرمایه گذاری خطر پذیر در امنیت سایبری رکورد زد| حملات سایبری ۴ برابر شد 

همزمان با پاندمی کرونا حملات سایبری افزایش یافته، از این رو سرمایه گذاری ها به ویژه در حوزه سرمایه گذاری جسورانه نیز بیشتر شده است.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «تک کرانچ» در گزارشی نوشت: بر اساس گزارش آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا، ENISA، که باج افزارها حدود ۲.۹ میلیون حمله تا سال ۲۰۲۱ انجام داده است، حملاتی که زنجیره تامین شرکتهای نرم افزاری Kaseya و SolarWinds را هدف قرار داده ، در طول سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است. این امر نیاز بی سابقه ای به بهره بردن از فناوری های نوظهور را ایجاد و هم سازمان ها و هم سرمایه گذاران را به خود جذب کرده است تا به فناوری های جدیدتر امنیت سایبری نگاه ویژه ای داشته باشند.

سرمایه گذاران ۱۱.۵ میلیارد دلار از سرمایه کل سرمایه گذاری خطرپذیر را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به استارتاپ های امنیت سایبری واریز کردند، در حالی که در مدت مشابه سال قبل این مقدار ۴.۷ میلیارد دلار بود

دیو دیوالت، بنیانگذار و مدیر عامل (شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر) NightDragon، که اخیراً در راه اندازی امنیت چند ابره استارت آپ vArmour سرمایه گذاری کرده است، گفت: ما شاهد طوفانی از عوامل هستیم که برای ایجاد تجاوزگرانه ترین چشم انداز تهدید برای سازمان های تجاری و دولتی در سراسر جهان ایجاد شده است من به عنوان یک سرمایه گذار و مشاور، احساس می کنم ما وظیفه داریم به این سازمان ها کمک کنیم تا خود را برای کاهش این ریسک فزاینده آماده کنند.

بر اساس آخرین بررسی بازار امنیت سایبری Momentum Cyber ​​(مشاور در حوزه صنعت امنیت سایبری) که به تازگی منتشر شد، سرمایه گذاران ۱۱.۵ میلیارد دلار از سرمایه کل سرمایه گذاری خطرپذیر را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به استارت آپ های امنیت سایبری واریز کردند، در حالی که در مدت مشابه سال قبل این مقدار ۴.۷ میلیارد دلار بود. به طوری که بیش از ۳۶ مورد از مجموع ۴۳۰ معاملات از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است، که شامل ۵۴۳ میلیون دلار سری A (تامین مالی سری A، یکی از مراحل فرایند جذب سرمایه توسط یک استارت آپ است) که توسط شرکت احراز هویت بدون رمز عبور Transmit Security جمع آوری و ۵۲۵ میلیون دلار توسط شرکت امنیتی مبتنی بر ابر Lacework انجام شده است. 

باب اکرمن، بنیانگذار و مدیر عامل AllegisCyber ​​Capital (ازجمله فعالیتش سرمایه گذاری ها در شرکت ها در مراحل اولیه است)، که اخیراً منجر به سرمایه گذاری ۲۶.۵ میلیون دلاری در راه اندازی استارت آپ امنیت سایبری Panaseer شده است، می گوید: به عنوان یک سرمایه گذار در بازار سایبری برای بیش از ۱۵ سال، می توانم بگویم که این وضعیت بازار با هیچ چیزی که تا به امروز دیده ایم شبیه نیست. از طرفی مشاهده مدیران عامل، هیئت مدیره، سرمایه گذاران و توجه بیشتر به این فضا و قرار دادن منابع و سرمایه برای تأمین بودجه نوآوری هایی که به چالش های امنیت سایبری امروز و فردا می پردازد، دلگرم کننده است.

جای تعجب نیست که حجم M&A(ادغام و تملیک؛ به‌ طور کلی به فرآیند تلفیق شرکت و دارایی‌ها از طریق انواع مختلف معاملات مالی اشاره دارد) نیز در شش ماه اول سال افزایش چشمگیری داشته است و معاملات قابل توجهی برای شرکت ها در زمینه امنیت ابری، مشاوره امنیتی و ریسک و انطباق دربر داشته است. بر اساس گزارش Momentum، حجم کل ادغام و تملیک در ۱۶۳ معامله به رکورد ۳۹.۵ میلیارد دلار رسید که بیش از چهار برابر ۹.۸ میلیارد دلار هزینه شده در نیمه اول سال ۲۰۲۰ که در ۹۳ معامله بود.

۹ معامله از نوع ادغام و تملیک در سال ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش داشته است، از جمله تملک ۱۲.۳ میلیارد دلاری Proofpoint (شرکت نرم افزاری) توسط Thoma Bravo (شرکت در حوزه سرمایه گذاری)، ۶.۴ میلیارد دلاری Auth۰ توسط Okta و خرید ۴ میلیارد دلار McAfee توسط TG

اریک مک آلپاین و مایکل تدسکو، مدیران شرکتی در Momentum Cyber، می گویند: در نیمه اول سال ۲۰۲۱، ما شاهد فعالیت های استراتژیک بی سابقه ای در حوزه معاملات از نوع ادغام و تملیک و تامین مالی در بالاترین حد خود بوده ایم و انتظار داریم این روند تا پایان سال و تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha