۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
تولید به بهانه مبارزه با فساد متوقف نشود| زیان انباشته نخ تایر بعد از ۸ سال تلاش در ۱۳۹۵ به صفر رسید
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تولید به بهانه مبارزه با فساد متوقف نشود| زیان انباشته نخ تایر بعد از ۸ سال تلاش در ۱۳۹۵ به صفر رسید

زنجان- صنعان، مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با بیان اینکه تولید به بهانه مبارزه با فساد متوقف نشود، گفت: اگر به دنبال پویایی در حوزه صنعت هستیم، یکی از پیش‌زمینه‌های دست‌یابی به این امر، توسعه است.

حسین صنعان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر زنجان) طی چند سال اخیر یکی از افتخارات استان زنجان و کشور بوده است، اظهار کرد: این شرکت در سال ۸۶ و ۸۷ به عنوان یک شرکت ورشکسته تلقی می‌شد و به همین خاطر رو به تعطیلی و زوال بود که خوشبختانه با تغییر مدیریت و اتخاذ برخی اهداف عالیه که برای این شرکت تعریف شد و از همه مهم‌تر زحمات شبانه‌روزی که در این مجموعه شاهد بودیم، باعث شد تا مشکلات و چالش‌های پیش روی این شرکت، گام به گام رفع شود.

وی با یادآوری اینکه نخ‌تایر زنجان جزو شرکت‌هایی بود که در لیست سیاه بانک مرکزی قرار داشت و من نیز به عنوان مدیرعامل این شرکت، ممنوع‌الخروج بودم، افزود: همه اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که این شرکت به همه بانک‌های کشور بدهکار بود.

این فعال صنعتی ادامه داد: از سال ۸۷ و با سود کم کار را شروع کردیم و مشکلات را یکی پس از دیگری با ایجاد کارگاه‌های کوچک در این مجموعه پشت سر گذاشتیم و توانستیم علی‌رغم فشار زیادی که به مجموعه وارد می‌شد، نیروی انسانی را همچنان فعال نگه داریم و بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم ناملایماتی که در حوزه صنعت کشور نسبت به این شرکت وجود داشت اما با توجه به اینکه هدف خود را از ابتدا مشخص کرده بودیم، بدون توجه به همه این مسائل، کارها را به پیش بردیم، عنوان کرد: همه این اقدامات منجر به این شد تا شرکت در سال ۹۱ از ورشکستگی خارج شده و در سال ۱۳۹۵ زیان انباشه این شرکت بعد از ۸ سال تلاش شبانه‌روزی به صفر برسد که این موضوع برای این مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار بود.

نخ تایر در سطح بین المللی مطرح است 
صنعان با بیان اینکه بعد از اینکه در سال ۹۵، زیان انباشه این شرکت از زمان تاسیس به صفر رسید، بانک‌ها و بیمه را تعیین تکلیف کردیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت در طول یک دهه گذشته در این شرکت به صورت اصولی فراهم شد، به همین خاطر موفقیتی که امروز این شرکت به دست آورده است، یک توفیق کاذب و ظاهری نیست، هر چند حرکت تدریجی که این شرکت برای به دست آوردن این موفقیت انجام داد، در حوزه صنعت دیده نشد.

مدیرعامل شرکت نخ‌تایر صبای زنجان با یادآوری اینکه کمتر سراغ داریم که بخش دولتی بتواند گوی سبقت را از بخش خصوصی بگیرد، بیان کرد: این در حالی است که این شرکت توانست به این مهم جامه عمل بپوشاند و امروز با فاصله زیاد از همتاهای خود در این مسیر قرار گرفته و به امر تولید می‌پردازیم و همین امر باعث شده است تا نام این مجموعه در سطح بین‌المللی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی داشت که این میزان در سال‌جاری به ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید، متذکر شد: تحریم‌هایی که علیه این شرکت اعمال شد، نه تنها ترمز حرکت رو به جلوی ما را نکشید، بلکه معتقدیم یک مدیر تحت هر شرایطی باید برای مشکلات، راهکار اتخاذ کرده و از تهدیدات برای خود فرصت ایجاد کند.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha