۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
بهترین خودروهای الکتریکی سال، از چه برندهای هستند؟
رقابت سخت آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها

بهترین خودروهای الکتریکی سال، از چه برندهای هستند؟

هامر EV و مرسدس بنز EQS دو محصول الکتریکی هوشمند و گران بازارهای جهانی هستند که به عنوان بهترین خودروهای الکتریکی سال معرفی شدند.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان بزرگ در دنیا هر سال تعدادی محصول جدید را معرفی می‌کنند که در این میان محصولات الکتریکی اهمیت بیشتری دارد. چرا که براساس قوانین تصویب شده، از سال ۲۰۳۰ باید فقط خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی به ویژه اروپا به فروش برسد، این مساله سبب شده تا رقابت برای عرضه بهترین خودرو الکتریکی بین تولیدکنندگان افزایش یابد. در سال جاری دو محصول از مرسدس بنز و جنرال موتورز، به عنوان بهترین خودروهای الکتریکی سال معرفی شدند. محصولاتی که اغلب در کلاس قیمتی خودروهای گران قرار گرفته، اما به دلیل فناوری به کار رفته در آن‌ها نسبت به سایر خودروهای برقی کارآمدتر هستند.

بهترین خودروهای الکتریکی سال، از چه برندهای هستند؟

جی‌ام‌سی هامر EV  با سه موتور الکتریکی قدرتی برابر ۸۳۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۱۵۶۰۰نیوتون‌متر تولید که با یک بار شارژ ۴۵۰ کیلومتر را پیمایش می‌کند

هامر EV بلند قامت جنرال موتورز
به جرات یکی از خاص‌ترین خودروهای الکتریکی سال جی‌ام‌سی هامر EV است. در واقع جی‌ام‌سی با معرفی نسخه اس‌یووی از هامر برقی به انتظار علاقمندان و طرفداران این اس‌یووی قلدر پایان داد. هامر EV نسبت به نسل‌های قبلی خود نیز متفاوت است. ظاهر کلی بدنه این مدل برگرفته از نسل قدیمی اما به زبانی مدرن و امروزی است.

 ضمن اینکه شباهت چهره بین این نسخه و مدل پیکاپ نیز بسیار زیاد است. استایل کلی بدنه با حجم‌های عضلامی مواجه شده که پیکره تنومند برای هامر EV را به ارمغان می‌آورد. چراغ‌های جلو با سبک طراحی خاص و نوشته Hummer بسیار جلب توجه می‌کند. در نمای عقب نیز چراغ‌های عمودی با گرافیک LED زیبا است تا با رینگ‌های ۲۱ و ۲۳ اینچی به وقار این خودرو بیافزاید. کابین هامر EV بسیا متفاوت و زیبا است. صفحه نمایشگر عریض ۱۳.۴ اینچی کنسول میانی و ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپر فضای مدرنی را ایجاد کرده است. استفاده از چرم و قطعات باکیفیت و قطعات دکوراتیو آلومینیومی به جذابیت هر چه بیشتر فضای داخلی می‌افزاید.

غربیلک فرمان جدید با دسته دنده اسپرت رانندگی با این اس‌یووی را هیجان انگیز می‌کند. در بخش فنی نیز اس‌یووی هامر تقریبا یکسان با مدل پیکاپ دارد. هرچند با سه موتور الکتریکی قدرتی برابر ۸۳۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۱۵۶۰۰نیوتون‌متر دارد. گشتاور این خودرو به راحتی شما را به وجد می‌آورد تا آدرنالین خونتان به بالاترین سطح خود برسد، با این وجود تنها ۳.۵ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسید. اما به دلیل کاهش فاصله دو محور از توانایی‌های آفرود بهتری برخوردار است.

هامر EV در دو نسخه سه موتور و دو موتور عرضه بازار می‌شود که مدل دو موتور آن قیمت پایین‌تری دارد. هامر EV در نسخه دو موتور با سیستم برق ۴۰۰ ولتی از شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری برخوردار است. اما دارای  نمونه‌های سه موتور الکتریکی ۸۰۰ ولت با شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتری نیز هست. بر اساس اعلام گروه خودروسازی جنرال موتورز، اولین سری از هامرهای برقی به زودی روانه بازار خواهد شد.

بهترین خودروهای الکتریکی سال، از چه برندهای هستند؟

مرسدس‌بنز  EQS قدرتی معادل ۵۱۶ اسب‌بخار و گشتاور  ۸۵۵ نیوتون‌متر تولید می‌کند، طبق ادعای مرسدس‌بنز برد سدان الکتریکی EQS با یکبار شارژ ۷۷۰ کیلومتر خواهد بود

EQS مرسدس‌بنز هوشمند
سدان فوق لوکس تمام الکتریکی مرسدس‌بنز که با نام EQS معرفی می‌شود. تنها برای رقابت با تسلا مدل S طراحی و تولید شده است. طراحی EQS بسیار متفاوت‌تر از محصولات این خودروساز آلمانی است. کاپوت کوتاه و عریض و اتاقی به سمت جلو و فرم کوپه بودن آن جذابیت این سدان لوکس برقی را دوچندان می‌کند.

رینگ‌های ۱۹ اینچی و دستگیره‌های در مخفی از سایر جاذبه‌های EQS است. در داخل کابین EQS، خریداران می‌توانند دو نوع داشبورد تمام دیجیتال (Hyperscreen) و استاندارد را انتخاب کنند. در نسخه تمام دیجیتال یک شیشه مقعر ۵۶ اینچی به همراه سه صفحه نمایش QLED به صورت یکپارچه کلیت داشبورد را تشکیل می‌دهند.

این داشبورد تمام دیجیتالی مجهزبه یک CPU هشت هسته‌ای به همراه ۲۴ گیگابایت رم است. همچنین این نمایشگر از جدیدترین سیستم کاربری MBUX مرسدس بهره‌مند است. در نسخه‌ای استاندارد EQS هم شاهد یک داشبورد مشابه با مدل S کلاس با همان نمایشگر عمودی بزرگ ۱۲.۸اینچی و صفحه نمایش پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی هستیم. این سدان الکتریکی با دو نسخه مختلف EQS۴۵۰ و EQS۵۸۰ عرضه خواهد شد.

 نسخه‌ای EQS۴۵۰ قدرتی معادل ۳۲۸اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۵۷۰ نیوتون‌متر را ارائه می‌دهد. در حالی که در نسخه‌ای EQS۵۸۰، قدرت موتور به ۵۱۶ اسب‌بخار و گشتاور آن نیز به ۸۵۵ نیوتون‌متر می‌رسد. طبق ادعای مرسدس‌بنز برد سدان الکتریکی EQS با یکبار شارژ ۷۷۰ کیلومتر خواهد بود. این مسافت بسیار قابل توجه برای یک سدان لوکس است. همچنین با ۱۵ دقیقه شارژ می‌توان مسافتی برابر ۳۰۰ کیلومتری را طی کرد. این خودرو تا دو ماه آینده با قیمت احتمالی ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود.

.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha