۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
مشکلات معیشتی نخلداران دشتستان رفع نشده است
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

مشکلات معیشتی نخلداران دشتستان رفع نشده است

بوشهر- رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، مشکلات معیشتی نخلداران دشتستان رفع نشده است.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دشتستان قطب بزرگ خرمای کشور و حتی جهان است و در سایر عرصه‌های کشاورزی نیز جایگاه دشتستان غیر قابل انکار است.

وی افزود: تولیدکنندگان خرما در دشتستان در شرایط کنونی با مشکلات معیشتی زیادی دست به گریبان هستند و اگر چاره‌ای اساسی برای آنها اندیشیده نشود، روز به روز بدتر و بدتر می‌شوند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی برای بهبود وضعیت نخلداران و تولیدکنندگان خرما صورت گرفته و البته تا رسیدن به نتیجه مورد نظر باید پیگیری‌ها تداوم یابد.

رضایی تصریح کرد: بحث صادرات خرما در دوران شیوع کرونا و بسته شدن مرزها، با مشکلات زیادی مواجه شد و اکنون با رایزنی‌های صورت گرفته و با تلاش اتاق بازرگانی و مسئولان صنعت و معدن و تجارت، امیدواریم روند صادرات خرما با شتاب بیشتر و افزایش میزان صادرات موجبات رفع مشکلات تولیدکنندگان شود.

وی اضافه کرد: تعیین قیمت تضمینی خرما توسط دولت از جمله راه‌های ارزشمند در بحث حمایت از نخلداران است و امسال پیشنهاد قیمت تضمینی ۱۲ هزار تومان برای خرید خرما دادیم که در صورت تحقق، گام بزرگی برای نجات کشاورزان است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی شهرک خرما و همچنین تشکیل میز خرما از جمله اقداماتی است که امیدواریم موجبات فعالیت منسجم‌تر برای نجات معیشت نخلداران شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha