۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
تقسیط ۳۰ ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی ممکن شد
براساس اعلام وزارت نیرو؛

تقسیط ۳۰ ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی ممکن شد

براساس اعلام مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو، امکان تقسیط سی ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی فراهم شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در پی مصوبه شورای گفت‌وگوی استان خراسان رضوی و مکاتبات دبیرخانه ملی شورای گفت‌وگو امکان تقسیط سی ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی فراهم شد.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران ۲ اسفند ۱۳۹۹ و مصوبه دیگر هیات دولت در ۷ اردیبهشت سال جاری در راستای تسهیل‌گری و تعامل با بخش‌های تولیدی مشمول مصوبات مذکور، علاوه بر تقسیط قبلی پنج ساله تعرفه‌های جبرانی افت سفره‌های آب زیرزمینی برای شهرک‌های صنعتی، امکان پرداخت هزینه‌های جبرانی تا سی سال (به صورت سالیانه) در سطح شرکت‌های آب منطقه‌ای سراسر کشور فراهم شد.

بنابراین متقاضیان مشمول می‌توانند به منظور تعیین تکلیف شیوه پرداخت هزینه‌های جبرانی به شرکت‌های آب منطقه‌ای مراجعه کنند.

طرح‌های جبرانی و ایجاد تعادل در سفره‌های زیرزمینی براساس آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب ۱۳۸۴ و همچنین ماده (۵۷) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوب همان سال، عبارت است از کلیه اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای منسجم به منظور ایجاد تعادل آب زیرزمینی در آّبخوان‌هایی که تراز در آنها روند منفی پیدا کرده است (بند چ ماده ۱ آیین نامه مذکور).

این پیشنهاد جزو مصوبات جلسه هشتاد و دوم شورای گفت وگوی استان خراسان رضوی بود که با پیگیری این استان و اقدامات و مکاتبات متعاقب آن توسط دبیرخانه ملی شورای گفت‌وگو در اتاق ایران توسط وزارت نیرو ابلاغ شد.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha