۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
 ضریب خودکفایی غلات در کشور پایین است
مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت ایران:

ضریب خودکفایی غلات در کشور پایین است

آمل- یزدان پناه، مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت ایران ضریب خودکفایی غلات در کشور را پایین و حدود یک درصد ذکر کرد.

اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشاورزی غذای مردم یک کشور را تامین و امنیت غذایی را تضمین می کند، گفت: این درحالی که امنیت غذایی مربوط به امنیت ملی بوده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: تمام کشورهای پیشرفته صنعتی قبل از هر چیزی برای رسیدن به وضعیت موجود به کشاورزی اهمیت دادند و ما نیز باید به بخش کشاورزی و توسعه زیرساخت های آن بها دهیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به پایین بودن ضریب خودکفایی غلات در کشور ادامه داد: این در حالیست که ضریب خودکفایی در غلات در آمریکا ۱۱ و ضریب آن در فرانسه هشت و چین دو است، یعنی ۱۱ و دو برابر جمعیت آن کشورها غلات تولید و ذخیره سازی می شود.

یزدان پناه یادآور شد: اما در کشور ما ضریب خودکفایی در غلات زیر یک است و باید به کشاورزی، تولید برنج و غلات و اهتمام ویژه ای داشته باشیم و زیرساخت های مناسب برای تولیدات محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

مدیرعامل مرکز تجارت بین المللی برنج یکی از مهمترین الزامات برای حمایت از تولید داخلی را خرید کالای داخلی ذکر کرد و گفت: اگر مردم خرید کالای ساخت داخل را ترجیح دهند و گامی در جهت حمایت تولید بردارند و به مصرف کالای داخلی اصرار داشته باشند به نفع کشور و مردم است و سبب ارتقای کمی و کیفی سطح و تولید و رسیدن به ارتقای صادرات به کشورهای دیگر می شود.

کد خبر: ۱۰۵٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha